Nekromanti Svält för en tirak

Kherzam-Roghan

Veteran
Det slog mig när jag satt på min buss och var ganska hungrig, undrar hur en tirak känner sig? Då de måste nästan äta 4 ggr så mycket som en människa... Så jag tänkte när de råkar ut för svält ska de då få mer utmattning än de andra? :gremconfused:

Bara en tanke... :gremgrin:

Alharra

Warrior
Nja de är ju tåligare med, så de borde ju klara av att svälta längre än vanliga människor.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Om dom äter mer...

Om dom äter mer så borde dom väl också ha mer energi lagrat i kroppen?
Det borde väl ta ut sig ganska bra tror jag.
Dessutom så är väl en av anledningarna till att tiraker äter så mycket att dom lever väldigt aktiva liv och rör sig väldigt mycket.
Det kommer dom knappast göra om dom svälter. Då sitter man oftast i ett hörn och är stilla.

/Naug, tror att Tiraker har en överlägsen fysik över människorna i alla avseenden

Xzarjo

Warrior
En intresant tanke är att det finns en förskräklig massa tiraker, och om alla äter för fyra blir det en <cencurerat> massa mat som går åt. Var får dom all maten ifrån? I Sverige håller vi på att fiska slut, tänk om alla åt för fyra.

Korpen

Hero
Det finns runt 1,5 Miljoner tirarker i Mundana engligt Tirarkboken och Geografica...
Det finns mer än dubbelt så många Dvärgar som det finns Tirarker.

Kimon

Swordsman
Re: Om dom äter mer...

Om dom äter mer så borde dom väl också ha mer energi lagrat i kroppen?

Och jag som levde i villfarelsen att de faktiskt gjorde av med mer energi... Så kommer du och säger att de har en växande kulmage.... :gremwink:

Dessutom så är väl en av anledningarna till att tiraker äter så mycket att dom lever väldigt aktiva liv och rör sig väldigt mycket.

Jo, men är det verkligen upp till fyra ggr så mycket? Det känns som om det skulle vara otroligt mycket aktivitet.

Min personliga gissning är nog att svaret finns i Tirakers metabolism och att de helt enkelt förbränner kalorier mycket snabbare än människor.

Kherzam-Roghan

Veteran

Jo, men är det verkligen upp till fyra ggr så mycket? Det känns som om det skulle vara otroligt mycket aktivitet.

tirakerna är faktiskt väldigt verksamma i sina alldagliga liv, det är att jaga, slåss mot sina fiende stammar, hålla reda på slavar, olika stammlekar och att ja, ha mycket sexuella aktiviteter med varandra...

Kimon

Swordsman

Förvisso, men varför reflekteras inte detta i deras uthållighet. Jamenar, en person som är fyra ggr så aktiv borde ju vara fyra ggr så uthållig. Men de är ju inte Tiraker när man jämför med människor.

Sen får vi inte förglömma att den "vanlige" människan för ett tämligen aktivt liv i Mundana. Andelen individer som inte ägnar sig åt hårt kroppsarbete är definitivt i minoritet.

Så (4xHårt kroppsarbete) känns fortfarande som en omöjlig ekvation.

GrottrolletNaug

Swashbuckler

"Min personliga gissning är nog att svaret finns i Tirakers metabolism och att de helt enkelt förbränner kalorier mycket snabbare än människor."

Om det beror på ämnesomsättningen så är det ju inga problem. Den går ju på sparlåga när man svälter hur som helst.

/Naug

Ezping Orm

Hero
Re: Fel

Jag tror att du har missuppfattat det hela. En tirak äter väl dubbelt så mycket som en människa, inte fyra gånger så mycket.

Mäster Atrion

Warrior
Det är väl bara att de drar upp ett till havsmonster och sedan har de mat så de klarar sig ganska länge. Äh skämt åt sido.

De får väl fram maten som vanliga personer vet inte om de odlar så mycket men de finns ju djur som de kan jaga upp och troligtvis fälla. Fiske går väl också utmärkt.

Och så galna som de är så kan de väl börja tugga på varandra om det skulle knipa med maten. Enligt deras regler är det väl störst går först så Gûrderna får passa sig. Man vet aldrig vad en hungrig Thruk kan hitta på. Gûrdsoppa ????

Mäster Atrion

Warrior
De är nog ganska få. Skulle gärna vilja se den personen/Tiraken som äter 4 ggr så myckeet frukost Lunch,Middag som en vanlig man. De måste nog i sådana fall se ut som en typisk amerikan (Inget illa menat)

Hartland

Warrior

utöver att tiraker har i allmänhet högre tål än människor så har dom ju faktiskt fler UK.
Medan människor räknar sin (tål+vil)/4
så räknar tiraker sin med (tål+vil)/3

Så även om kanske 4 gånger så uthålig är att ta i så är dom i all fall mer uthåliga än medel svenson.

/hartland, vars flesta tiraker brukar ha 10UK