Nekromanti Svärd och ruiner ?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag satt en lugn stund på jobbet och pulade med diverse ditt och datt när jag plötsligt fick en inspirationspuls: Vidonia under Svärdseran. Barbarerna från Digerveden tar över ruinerna av det fallna ursprungliga Blå Kejsardömet. Jag funderar på om jag snickra ihop en lång artikel i ämnet. Är det en vettig idé?

Hybris

Veteran
Jag tycker att det låter som en lysande idé. Det är alltid intressant att ha utförliga beskrivningar av andra historiska eror i världar, ofta ger det en helt ny tyngd och dimmension till spelvärlden.

Sedan måste jag tipsa om boken "The affair of the poisons" av Anne Somerset. En fantastisk bok som tar upp en giftskandal i Paris under Louis XIV:s regeringsperiod. Väldigt mycket inspiration till hovintriger och stämningsbilder från en period som har stora likheter med Gondicas värld om jag får säga det själv.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Svärd, ruiner och gifter

Jag har nu skrivit en femsidig PDF om Vidonias historia från Forntiden till Vikrat den store. Den ska snart publiceras elektorniskt. Sedan får vi se.

Jag har hört talas om giftskandalen.Skulle passa jättebra vid Frekres hov. Detta rike är ju mer centraliserat än Blå kejsardömet.