Jo jag hade en fundering, hur kommer det sig att ninjas och sådant använder ninja svärd och asiatiska vapen. Jag läste tidigare att det var någon som skrev att dom nordiska vapnen var mycket bättre och mera välbalanserad. Dock tycker jag att det är lite underligt, jag såg en film, med Sean Connory tidigare. Där han blev attackerad av en ninja och han använde ett sådant därnt ninjato.. Man kan ju tycka att ninjas borde veta LIIITE mer än oss vanliga icke stridskampare och använda riktiga svärd om dom nu var bättre... Den här filmen utspelades iu nutid också så dom borde ha haft tillgång till europeiska vapen...
Samtidigt hade jag en fråga angående rustningar... hur löser ni det här med att sova på natten? Det är ju inte bra att man måste sova orustade, min polare kör hårt med lättare rustningar att sova i, typ tyg. MEn jag undrar var inte gamla rustningar vadderade innuti? Borde det inte betyda att dom ska gå och sova i?
/Johan
Samtidigt hade jag en fråga angående rustningar... hur löser ni det här med att sova på natten? Det är ju inte bra att man måste sova orustade, min polare kör hårt med lättare rustningar att sova i, typ tyg. MEn jag undrar var inte gamla rustningar vadderade innuti? Borde det inte betyda att dom ska gå och sova i?
/Johan