Nekromanti Svärd och Trolldom - nytt svenskt rollspel på gång

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Svärd och Trolldom - nytt svenskt rollspel på gång
Svärd och Trolldom är namnet på Storebror speldesigns nya fantasyrollspel. Förhoppningen är att vi ska kunna släppa spelet som en tryckt bok någon gång under hösten. Svärd och Trolldom bygger på vårt gamla spel Aepigon och baseras på samma spelvärld och spelmotor, men är rejält omarbetat och reviderat. Hemsidan är under nykonstruktion, så länken leder än så länge till den gamla Aepigonsidan, men ska inom kort uppdateras. Mer info om Svärd och Trolldom kommer också inom kort.

Gå till nyheten/notisen

Osiris

Veteran
Svärd och trolldom - jag antar att det kommer vara klassisk "sword and sorcery-tema" på rollspelet då? Lättklädda damer, ståtliga krigare och mycket magi?

Arfert

Facit
låter ju trevligt! finns det nån som har spelat det äldre spelet Aepigon och kan ge ett omdöme? Eller finns det en recension nånstans?

Dilandau

Myrmidon
Re: Svärd och Trolldom - nytt svenskt rollspel på

Verkar skoj. Men hur många svenska fantasyrollspel finns det plats för egentligen? Hoppas detta blir bra i alla fall. Ser fram mot lite förhandstittar.

ironman

Veteran

Hehe, ja, det är en chansning, det finns flera bra svenska fantasyspel på marknaden, såväl större spel som mindre. Men vi har haft så kul med det här projektet i många år, och tycker det är bra och har många kul idéer, så vi tyckte att det är värt ett försök. Dessutom tycker jag personligen att spelvärlden är helkul att spela i, men jag är väl partisk, antar jag. :gremwink:

Dilandau

Myrmidon

Så vad kan man förvänta sig? :gremconfused: Ge oss en The Good Stuff-presentation av spelet!

ironman

Veteran

en Good Stuff-presentation kommer inom kort...
men kolla gärna den gamla hemsidan så länge. Materialet där ligger till grund för Svärd och Trolldom, även om det är lite unket och oredigerat emellanåt.

Hjalle

Swashbuckler

Äsch, nu för tiden är det fanimej mer orginellt att göra ett oorginellt spel än... tvärtom, ja. :gremsmirk:

-Hjalle, 1T8+1T2+3 KP i skada. Nu.

ironman

Veteran

Fast ett bra spel är ju alltid... tja, bra, även om det inte alltid är orginellt. :gremsmirk: . Det är ju det som är kruxet, vågar man göra _ännu ett_ fantasyspel, trots att man konkurrerar med det flertal mycket bra spel som finns på marknaden redan? Vi har stött och blött detta länge men vi tänkte, vi testar!

Hunk

Hero
Väldigt charmigt om det skulle bli ett äkta Sword & Sorceryspel. Kan inte komma på att det har funnits något sådant på den svenska marknaden och det är en fantasynisch som i alla fall jag tilltalas starkt av. Nu har jag förvisso både Conan, Iron Heroes, Lankhmargrejer till AD&D samt Wilderlands of High Fantasy, men lite mer kan aldirg skada!