Nekromanti Svärd..

agonar

Veteran
Jag och några i min grupp har funderat på att snickra ihop några svärd av trä för skojs skull /images/icons/smile.gif. Och vi skulle gärna villja ha en sida med bilder på riktiga svärd och fakta om dessa så vi vet hur vi skall göra. Vi vill ha dem så värkliga som möjligt. Så det jag undrar är om det finns någon här som känner till en sida om svärd?

Krille

Lord
"Och vi skulle gärna villja ha en sida med bilder på riktiga svärd och fakta om dessa så vi vet hur vi skall göra. Vi vill ha dem så värkliga som möjligt. Så det jag undrar är om det finns någon här som känner till en sida om svärd?"

The one and only: Björns Svärdssida.

DiCif3r

Veteran

agonar

Veteran
Tack Krille!!

Tack så mycket!!

Det där e vad jag kallar svärd sida /images/icons/smile.gif
Precis vad jag ville ha. Men bara en sak... jag har fått för mig att enhands svärd va ganska breda, men på Björns sida ser de ganska smala ut? E det bara nått jag fått för mig eller?

Men tack ännu en gång /images/icons/smile.gif

Krille

Lord
Re: Tack Krille!!

"Men bara en sak... jag har fått för mig att enhands svärd va ganska breda, men på Björns sida ser de ganska smala ut? E det bara nått jag fått för mig eller?"

Förmodligen. Det dräller faktiskt av saker som folk har fått för sig när man pratar om svärd. Tittal till exempel på jämförelsen av hur mycket svärd väger i olika rollspel och i verkligheten ("Ordlista och kul saker" -> "Svärd i rollspel").

Om jag får gissa så har du på något sätt influerats av macheten eller sett för mycket på Gladiator - en romersk gladius var rätt bred.

agonar

Veteran
Re: Tack Krille!!

Jag har nog sett för mycket Gladiator. Och så har jag spelat Diablo 2 rätt mycket och där e de flesta svärden rätt breda. /images/icons/smile.gif

Umi Ryozaki

Veteran
Svärd...

En snusk bra sida är "www.swords.com"
Där kan man tillockmed beställa "riktiga" svärd.
Tex. Vapnet som Blade har, Ett svärd som det i Gladiator, tror tillockmed man kan få tag på en "Gunblade" a'la FF8