Jag är ett stort fan av Symbaroum, för det är så otroligt välgjort, snyggt, och inspirerande. Däremot har jag upplevt det som nästan ospelbart av egentligen samma anledningar. Jag köper böckerna, men mer som läsning än för att spela. Delvis för att resar, svartalfer, etc., inte tilltalar mig så mycket för det känns som ett Drakar och demoner med grimdarklager. Men också för att det på något sätt är lite svårtillgängligt. Mycket att förklara, mycket att sätta sig in i. Men ja ... det är otroligt välgjort, snyggt, och inspirerande. Om du har mer tålamod än jag (vilket de flesta har) så kan det vara spelet du drömt om!
Också ett stort fan av Svärdets sång. Välproducerat, coolt, och otroligt lättillgängligt. Både för att reglerna är snabba att lära sig och för att hela spelet är byggt på ett snyggt modulärt sätt som gör att det inte finns några läsningsmåsten bortom grunderna. Du kan komma igång med ett minimum av förberedelser. Struntade länge i spelet för att de nostalgidrypande bilderna gav mig intrycket att spelet mest försökte bygga på gammalt och inte göra något nytt men faktum är att bilderna passar otroligt bra i det nya som Svärdets sång gör. Har dock en förhoppning om att få spela det istället för att spelleda det, men jag är otroligt nöjd med mitt inköp. Kanske är det precis vad du söker!