Nekromanti Svärdspel i Hadarlon(Spoiler för Silvervarg)

Lord Renisis

Warrior
Hejsan
jag håller på att klura ut en kampanj som handlar just om svärdspelen i Hadarlon.
Spelarna är en Cirefalisk furst alternativt en jargisk vandringsman som är väldigt fingerfärdig. Och en Drunokisk hertig som är gift med herr Ysecs dotter och kompis med herr Ysecs son.Alltså är ganska känd i Hadarlon.
Vad kan man hitte på?

Mouja

Hero
Bara för att påpeka först, men han heter Yssec - vad jag minns...

Men nu till frågan, vad kan man göra i Hadarlon... som det nämndes tidigare är det ett bra tillfälle att häva i sig några tunnor och ragga på allt som ser ut att stå upp.

Men sedan, för de som inte hade tänkt häva i sig tunnor så kan man ju antingen skriva upp sig på listan till svärdsspelen och visa vad man kan.
Eller så kan man ju agera "book maker" och sköta det illegala (?) spelandet mellan vilka som vinner eller inte..
Sedan kan man ju välja att förgifta de som man inte röstat på, så de ska förlora..

Men sedan kan man ju bara roa sig och ta tillfället i akt med att handla lite i den provisoriska marknaden som de sätter upp (tycker jag iaf, minns inte vad Hörning skrev riktigt)...

Men till ädlingar och lärde män tycker jag att det är ett bra tillfälle att knyta kontakter med andra adlingar respektive lärde män.