Nekromanti Svärdspel i Hadarlon

Enshadi

Warrior
Jag ska spelleda ett äventyr som utspelar sig i hadarlon under svärdspelen. En av mina rollpersonerna ska försöka kvala in i striden (de utan inbjudan får ju slåss om några platser).

utspelar sig striderna på någon slags arena med läktare (typ coluseum eller amfiteater)? förekommer vadslagning? några kända kämpar som deltar?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Svärdspel i Hadarlon [edit]

Har du läst boken? Okej, den är rådåligt skriven, handlingen är kass, stämningen suger (osv), men det är ju Eonlitteratur iaf :gremsmirk: och svärdsspelen förklaras ingående.

Om du inte har tid att läsa ut den till spelmötet så kan du ta en titt på den här sidan, tror att det ska finnas lite info där. Det här bland annat.

[EDITED]

Ah, just ja, frågorna...

"förekommer vadslagning?"

Jodå.

"några kända kämpar som deltar?"

Så gott som alla som kan använda ett svärd :gremsmile:.

<font size="1">(Bry er inte om den bifogade bilden... den ska användas i signaturen och jag hittade ingen host-sida eller motsv till den)</font size>

Tiamel

Veteran
Ett avsnitt i vår sabriska hovkampanj utspelade sig just i Hadarlon under svärdspelen. Min SL baserade händelserna på boken med samma namn.

Jag har för mig att vi sa att man utanför staden byggt upp ett typ av högsäte för hertigen av Hadarlon och andra prominenta gäster. Vidare fanns en typ av läktare med bänkar på vardera sida av högsätet. Runt omkring stod vanligt folk och trängdes efter bästa förmåga. Förslagsvis lägger man striden vid en liten höjd som folk kan stå på och på det viset titta ner på svärdskämparna.

Vadslagning lär i allra högsta grad förekomma. En känd deltagare är ju Herr Ivian. Sedan finns det ju någon alv som är med vart femtionde år och alltid vunnit när han varit med. Honom lyckades min rp slå genom att alven fumlade :gremsmile: Efter det ändrade min SL äntligen på fummelreglerna...

/Paulus - vars karaktär pga. fummlet och en ofantlig tur med tärningarna placerade sig på fjärde plats...