Nekromanti Svärdsspel i Hadarlon

Har läst denna underbara bok. Men då säger jag en sak:

HUR IN I HEL*ETE KAN DE SÄTTA DET DÄR PUCKOT ANDREAS ROMAN ATT SKRIVA YTTERLIGARE EN ROMAN I EONS VÄRLD?

Killen kunde ju inte använda sig av Mundanas alla intressanta platser i en bok som sen har blivit så viktig att ha läst om man ska förstå Mundanas historia.

Medan svärdspel var en bra bok så försökte inte ens Draktrilogin ens att vara bra (i alla fall inte första boken). Och när man läser en bok vill man gärna ha ett slut och inte ett "gör en egen fortsätting här..." slut. Nej, svärdspel är både bra och rolig och jag vill ha fler sådana böcker och inte Romans otroligt tråkiga stil där allt hela tiden är så sorgligt så att man verkligen ser författarens manodepressivitet. Killen kan ju inte ens författarkonsten!

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Krille

Super Moderator
"HUR IN I HEL*ETE KAN DE SÄTTA DET DÄR PUCKOT ANDREAS ROMAN ATT SKRIVA YTTERLIGARE EN ROMAN I EONS VÄRLD? [snippeti] allt hela tiden är så sorgligt så att man verkligen ser författarens manodepressivitet."

Det är inne att ha ångest nu för tiden. Visste du inte det?

- Krille, som antar att det är därför som Vampipre är så populärt.
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Douggie

Warrior
Apropå Svärdsspel i Hadarlon

I ovan nämda bok så har Yomeran Silverstäd en liten roll. I början är han forskare, men byter livsåskådning totalt och blir minst sagt levnadsglad i motsats till sin tidigare livstil. Han upptäcker alltså nåt viktigt. Som kommer hända inom tre år. Exakt vad är det han tänker på? (Det nämdes som en fråga i en codex-tävling för några månader sen).

Förstör inte för andra läsare, så skicka helst svaret (om det finns något) privat till mig.

Kalle
--
Knowledge brings fear

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Apropå Svärdsspel i Hadarlon

Om det är en tävling undrar jag vad man vinner???

Martin Ackerfors - Ohlsson
0===|:::::::::::::::::>

hatten

Swashbuckler
Om man jämför Andreas Romans bok med andra böcker som D&D bok serie om Dragon lance eller Shadowrun serien eller många av de andra så kallade rollspels böckerna så håller Roman faktist en hög kvalite.
Okej det märkts att han är lite ny men grabben har talang mer talang än Eddings vill jag lugnt påstå...
Mitt tips "baron Max Durhal" är att luta dig tillbacka läs ett störe utbud av böcker som är centrerad kring olika populära RPG/Tv program/Filmer och sen jämför.
Du kan även prova med att läsa lite mer varierad kost av ögon godis......

Andreas Roman ÄR inte värdes bästa DET håller jag med om men att kalla honom talanglös eller ett pucko är oförsämt och oartigt...
OM du nu kan så mycket varför inte skriva en roman serie själv till Eon ?
Om du skriver en nog bra är jag säker på att Neogames skulle vilja publicera den och om mot all förmodan du lyckas skriva en de gillar och mot all förmodan den blir bättre än det Andreas har skrivit så ger det dej forfarande inte rätten att kalla honom ett pucko....
Så med andra ord lär dig lite artighet och respekt....

*hmm* Eddings är någon JAG skulle vilja kalla Pucko men det gör jag inte för att göra så är ortigt och Eddings är klart inte ett pucko utan en smart affärsman med girigt sinne och begränsade förmågor till att skriva intresangta böcker ett problem som han har löst genom att skriva lättsålda och lättlästa böcker som roar en del av läsarna..
Jag har läst alla av Eddings böcker främst sittande i biblioteket medans jag väntar på lektion/kropps värme/bokad tid/kläderna ska torka..
En Eddings bok tar sällan mer än 30 minuter för mig att läsa och då jag ofta cycklar vinter sommar som vår är bilioteket en naturlig ställe för mig att använda mig av när vädret blir för hemskt och jag måste tillfälldigt reteriera i flykt från dåligt väder och är man på bilioteket så läser man..
OM jag börjar läsa en bok vill jag altid avsluta boken annars irriterar det faktum att jag inte läst ut den mig...
Orsaken till att jag säger det är för att folk ska förstå VARFÖR jag har läst ut alla Eddings...
( det går fort och jag hinner läsa ut den och slipper bli irriterad på mig själv för att ha avbrutit en bok i förväg )

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Du har självklart rätt...

...så jag ber Roman om ursäkt för detta nesliga påhopp. Men det förändrar inte det faktum att han kapitalt har misslyckats att skriva en bokserie som handlar om ett mcket viktigt ömne. För det är bara att inse att böckerna suger så in i hel*ete. Men jag tycker att Dan Hörning fångar Mundanas charm medan Roman inte ens försöker att göra det. Det känns faktiskt som att han inte ens försöker skriva en bra bok. Han verkar bara manodepressiv och vill skriva en så dystert grå och tråkig bok som möjligt. Men du säger att jag ska skriva en roman? Hmm... Har försökt med en som inte var i Mundana men projektet hann aldrig påbörjas, men säg, varför inte? Men då kan jag lova en sak, allt kommer i såna fall inte att sluta i tråkig misär som Romans böcker. Enda skälet till att jag läste de var att en i min spelgrupp var så impulsiv att han köpte alla tre böckerna på en gång utan att blinka och sedan lånade ut de. Jag har bett honom gång på gång att bränna de...

Douggie

Warrior

I svärdspelen är det normalt ingen vinst, förutom äran och titeln "världens främste svärdskämpe".
Men just den här turneringen som boken utspelar sig under är det en större prissumma. Allt var från början ett pr-jippo från Sanari-alvernas sida.

Kalle
--
Knowledge brings fear
I bring knowledge

Ackerfors

Alas, your rapids!

Nej, jag menar vad man vinner ifall man vet vad fd forskaren tänkte...

Martin Ackerfors - Ohlsson
0===|:::::::::::::::::>

Svarte Faraonen

ром и смерть

Neogames är väl nästan som sanarialver... de sitter på en massa hemligheter om Mundana och verkar, om man ser på modulernas utgivningstakt, ibland ignorera att tiden går...

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Perenna

Swordsman

Skulle inte de rätta svaren slängas upp på Dan Hörnings hemsida? Den där upptäckten verkar intressant, samt att få reda på svärdskämparnas färdighetsnivåer... och så var det en del andra frågor...

Rosen

Myrmidon
<I>Det är inne att ha ångest nu för tiden. Visste du inte det?</I>

Trots det brukar <U>poänglös</U> ångest för sin egen skull sällan attrahera några större skaror - se bara på Alien 3.

Håller delvis med baronen - jag har bara läst första boken, och min Mundana-kunskap är på rätt låg nivå, men själva stämningen i den kändes ändå ganska icke-Eonsk... Fast att Roman inte använde platser och sånt är väl inte så konstigt; sa han inte i nån intervju att storyn fanns sedan tidigare, ursprungligen gjord som allmän-fantasy, men som sedan "eonifierades" när den skulle publiceras? (Vilket iofs inte är helt ovanligt; jag känner igen fenomenet från andra håll.)

--
Åke

Big Marco

Läskig
Re: Korrektion ang Andreas Roman

Njae, Andreas skrev en fantasyroman som inte publicerades, men som gillades av mig och CJ såpass så vi utvecklade idén med Drakväktarna, och Andreas skrev sålunda en ny roman, placerad i Eon. Mycket av miljöbeskrivningarna är mycket Eon-ska, men stämningen är kanske inte så glad alla gånger.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Korrektion ang Andreas Roman

Finns där några andra böcker som utspelar sig i Neogames värld förutom den som Roman håller på med?

Zaiber

Veteran
Så det tar alltså mellan 4,5 och 5,2 sekunder för dig att läsa en boksida med kompakt text. Jag är imponerad.

Zaiber - Religion är coolt.

William_Besario

Warrior
Re: Du har självklart rätt...

Svärdspel i Hadarlon = Underhållande lättläst Skräpbok som jag läste på 2timmar ( tack krille )

Drakväktar serien = Bra , djup serie , bra text , lite tråkig ibland , men i överlag mycket bättre än Hörings skräproman ( nu säger jag inte att jag inte gillar svärdsspel )

"do you want to live forever?"

William_Besario

Warrior
Tycker du att Robert Jordans böcker är skräpiga? han säljer mest i hela världen och hans tema har bara blivit dystrare och dystrare, Rand är sinnesjuk , världen håller på och torkar ut...

"do you want to live forever?"

Du glömmer att hjältarna i den serien har en liten chans att vinna, väktarna däremot har inte skuggan av den och allt de gör resulterar förr eller senare i förlust. Och detta då några 35 åringar ska föreställa vara bättre än några 2000-3000 åriga väktare som kan slakta 300 dräpare men inte 2 stycken som har huvudroller. Nej, boken blir inte ens rolig med en hollywood effekt, utan sorgsen, dyster och DET TRÅKIGASTE JÄVLA SKRÄP JAG LÄST I HELA MITT LIV!!!!!