Nekromanti Svärdsspelen i Hadarlon

tull

Hero
Hur förhåller ni er till tävlingen? Har ni haft med "eventet" i något äventyr?

Frågan är om jag ska ignorera det skönlitterära verket eller anse att dess händelse är "historia" ifrån tidigare tävling. Hur har ni gjort där?

Vilka kämpar känns "givna" att de kommer på tävlingen?

Ekorren

Warrior
Med tanke på att Svärdspel i Hadarlon är bland de sämsta skönlitterära verk som någonsin har skrivits önskar jag att jag kunde säga att du ska ignorera det så gott det går. Dock är romanen det enda material som har någorlunda omfattande information om hur en sådan kampanj kan presenteras.

Tävlingen i sig är ganska intressant och jag har en egen kampanj på gång där rollpersonen är på väg dit (men vägen dit är fokus för äventyret). Själv tänker jag inte ens titta i boken när jag presenterar äventyret. Detta är för att spelaren vars rollperson tänker delta har läst boken och jag vill ge honom några överraskningar.

tull

Hero
Hej Regmolar, naturligtvis borde jag ha använt sökfunktionen. Jag måste ha besökt någon tillfällig sinnesförvirring (eller så var jag bara lat).

Hursomhelst så hittade jag många intressanta svar.

DesertRain

Hero
Jag har haft med det en gång för flera år sedan IRL och använde svärdsspelsboken som inspiration för hur det fungerade. En av rollpersonerna i den nuvarande kampanjen har som mål att delta i nästa svärdsspel vilket kommer bli år 2969 e.D.
Jag har inte bestämt vem som van 2967 i den här kampanjen, men det får jag väl göra när det behövs. Annars är det ju bara att kolla i de olika modulerna och plocka bland SLPna som finns där samt hitta på några egna om man vill det.