Nekromanti Svärföräldrar

Storuggla

Champion
Svärföräldrar ska enligt populärkultur och zeitgeist vara elaka typer som ogillar dig. Men jag har märkt att jag aldrig råkat ut för att mina flickvänners föräldrar ogillat mig. Så antingen är arketypen fel, eller så är jag ett dåligt statistiskt underlag. Därför:

Kommer ni bra överens med era svärföräldrar? För er som inte är gifta, kommer ni bra överens med er respektives föräldrar? För er som inte har en respektive, berätta om er senaste tågresa med SJ?

Storuggla, i en strut

Eksem

Champion
Mycket bra samt acceptabelt

Jag kommer mycket bra överrens med min sambos mamma och plastpappa, samt acceptabelt bra överrens med min sambos pappa och plastmamma.

Nightowl

Champion
Det närmaste jag kommit en svärförälder var min ex-sambos mamma - amerikansk tok-religiös white-trash dam, med betoning på *tok-* och *dam*. Trots att hennes sons läggning gick emot hela hennes uppfostran var hon aldrig annat än helt reko mot mig, och var mycket imponerad över att jag kunde skotta snö.

Erik

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag har alltid kommit utmärkt överens med min svärmor och min framlidne svärfar.

Svärmor anser att jag en jättebra klanutökning som löser de märkligaste problem.

Svärfar fick jag tyvärr bara träffa under två-tre månader i samband med bröllopet. Han var en trevlig och skojfrisk herre som godkände mig som ny klanmedlem med betyget: "Anders snackar inte skit."

Hellzon

Långsamma Vargen
Senaste turen med SJ... det var ett tag sen. Föredrar buss.
Tror det var hemresan från en kårmuppmiddag i Stockholm. För ovanlighetens skull hade jag något att lyssna på, för vi hade med oss en chefsfilur från Quintiles* hem, och det här var i efterdyningarna av olyckan i Storbritannien när sex britter nästan dog under ett medicinskt experiment.

/Hällzon - Well, du frågade.

*) Quintiles ligger i Uppsala och utför medicinska experiment på folk.

Rickard

Urverk speldesign
Mina respektives föräldrar älskar mig. Nog för att jag är charmig, men jag har också tricks för att lättare charma in mig. Hitta något gemensamt som ni båda är intresserade av och förstora upp att du pysslar med det ofta. :gremsmile:

/Han som är sneakbot

Lindenius

Swashbuckler
Joråsåatt

Jag om min frus föräldrar kommer bra överens. Tyvärr har vi inte så mycket gemensamt, men jag har kunnat bo i en trea i tre veckor utan större problem.

Jag tror dock det snarare beror på att de är smidiga människor än att jag är det. :gremgrin:

//erik. skulle inte kunna på med sina egna föräldrar på samma sätt i två dagar typ.

Feuflux

omjonasson.se
Jag har hunnit träffa Malins föräldrar en gång, och hon mina föräldrar en gång (förutsatt att man med "en gång" menar "till och från under 3-4 dagars semestertid") så det är väl inte så mycket statistiskt underlag att bygga på.

Men hennes föräldrar älskar mig och mina älskar Malin. Så här är arketypen tokfel.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag kommer bra överens med apor [NT]

I alla fall tror jag det för jag har faktiskt aldrig umgåtts särskilt länge med dem. Och om du kommer in och gnäller för att jag svarar fel så ska du veta att det bara är pundhuvuden som läser (och skriver i) [NT]-inlägg så det så.

magoo

Hero
Mina svärföräldrar är toppen, i många fall bättre än mina egna.

Min svärmor har en ful ovana att sitta alldeles för nära i soffan och har svårt för att inte arbeta i mitt hem vilket är lite stressande och ibland irriterande. Men hon är genomsnäll och har en skön syn på livet.

Svärfars nya fru är inte min typ men det kan inte hon rå för. Hon gör sitt bästa. Svärfar är rolig, snäll och tyvärr alldeles för frånvarande.

Johan K

Gammal & dryg
För er som inte har en respektive, berätta om er senaste tågresa med SJ?
Well, i & med att man är singel så får jag väll ta SJ-valet då...
Får väll säga t SJ skötte sig bra sist jag åkte med dem ifrån GBG. Var i god till till & med.

/ Johan K, som tyvärr är singel..

Helmgast
Rocky på tåget

Jag satt bredvid en tjej på tåget mot Malmö från Göteborg. När hon läst klart sin Rockytidning så sa hon utan att jag bad om det att jag gärna fick läsa, vilket jag gladeligen gjorde. När hon hoppade av i Halmstad och jag inte hunnit läsa klart tidningen så donerade hon den helt enkelt till mig. Tack sa jag, nästan lite rörd.

Fram för fler generösa människor på tågen! (Jag bjöd på jordgubbar den resan för övrigt.)

solvebring

Superhero
Mina föräldrar och jag kommer bra överens, speciellt ju äldre man blivit. Och dom har i sin tur en superbra relation med min sambo, och jag har för min del drömlika svärföräldrar som alltid ställer upp och är snälla och goa' (inte göteborgs-goa! :gremwink:)

Så, well, jag har det inte som Kronblom direkt, men hade jag haft det skulle jag nog ta det som Kronblom också. :gremgrin:

Pom

Swashbuckler
Vi har just inget gemensamt

Men vi är snälla mot varandra. Fast jag misstänker att min fru kommer ännu bättre överens med mina föräldrar än jag med hennes. Där finns en del gemensamma intressen.

Den klassiska arketypen har jag faktiskt aldrig stött på i verkliga livet. Förmodligen är dem som skriver pilsnerfilmer om sådant själva ganska jobbiga individer och upplever förstås att svärföräldrar är ena ägg.