Nekromanti Svår fråga kanske

Drakväktaren

Veteran
Vilken är den bästa mest köpvärda modulen av alla? vilken ska jag köpa jag har nämligen bara mystik och magi.
Jag funderar på alverna förbanelsen folk eller krigarens väg.

Storuggla

Champion
Tja, om man kan få tag i den så är ju Mundana inte helt fel.
Annars så är Legender och Hemligheter lite kul också.

Storuggla, väntar på Misslor

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag med [lite ot]

Storuggla, väntar på Misslor

Jag hoppas det står några bra recept på missla där? (Var är devil-smileyn!?) :gremgrin:

Storuggla

Champion
Vänta och vänta...

Förvisso kan man vänta två veckor. Men jag har tagit för vana att aldrig rekommendera en produkt jag inte sett eller som inte kommit ut ännu, då jag rimligen inte kan kommentera om dem. Att jag skulle rekommendera en tjomme att köpa en bok jag aldrig sett verkar för mig bara fel, och en bok som inte getts ut ännu... tja, vi vet väl alla hur det är med rollspelindustrin och releasedatum. Detta inte sagt i ett försök att lasta träck på Neogames eller så, utan jag tar bara alla releasedatum oavsett förlag med ett spadtag salt. ^_-

Mundana och Hemlisar har jag dock läst och tycker är ba köp för en Eonit. Sen får vi se om jag kan överge Mundana för Geografica sen -_^

Storuggla, skulle vilja rekommendera Harn 3rd Edition men har inte sett det ännu

Helmgast
Re: Vänta och vänta...

Gillar du Mundana, så gillar du Geografica.

Den stora skillnaden mellan de båda böckerna som skulle kunna göra folk irriterade är att bilderna från Mundana inte är med i Geografica. (Vilket enligt mig bara är bra.)

Zaaken

Veteran
Ja om du frågar mig personligen så blir det Alver förbannelsens folk eller krigarens väg. Men frågar du mis som SL så skulle jag svara. Eon delux eller krigarens väg samt Mundana

Mouja

Hero
Eftersom jag har alla böckerna så måste jag säga det att Alver, Dvärgar och/eller Tiraker (beroende på vad du vill vara) är säkerligen de bästa böckerna, men Krigarens Väg (och M&M) kommer inte sent efter...

Själv (om jag var du) hade jag väntat på Geografica Mundana, eller köpt Krigarens väg...

Jimpa

Veteran
De jag älskar me krigarens väg är träfftabellen Den är mycket roligare... Jag har inte boken om alver men jag har kollat i den och den kan man nog vänta lite mer... Krigarens väg är nog bättre att börja med

Mäster Atrion

Warrior
Precis bättre med grundböcker innan extra tillägg. Och man känar nog mer med att köpa krigarens väg. Där står b.la mer yrken, stridsskolor, det finns mer vapen och mycket mycket mer. I alver står det bara om de och deras samhälle, beetende, raser, vapen( inga extra , förutom deras båge Serinaé), hemligheter, skrift/språk så det är bättre om du köper Krigarens väg först och sen kan du gärna köpa alver boken om det faller dig in.

Ezping Orm

Hero
Re: Bilderna..

Den stora skillnaden mellan de båda böckerna som skulle kunna göra folk irriterade är att bilderna från Mundana inte är med i Geografica. (Vilket enligt mig bara är bra.)

Det är synd och skam. :gremmad: Jag gillade verkligen bilderna i Mundana (enligt mig den bäst illustrerade modulen till Eon). Men man får väl vara optimistisk och hoppas på att de nya bilderna är ännu bättre.

Bunny

Crazy like a fool
Men krigarens väg verkar omöjlig att få tag i, nu när den gått ur tryck och allt. Några råd om vart den går att finna. (hobbyspel.com är jag inne på nästan varje dag och kollar...)

FEL!!! (ANT)

Serinenaé (som jag gissar på att du menar) finns inte alls i Alver: Förbannelsens folk. Däremot finns den i Krigarens väg.

Mvh Victor Palm

I'll be back