Nekromanti Svårighetsgrader i rollspel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,543
Jag funderar att lägga in svårigheter i still med ett tv-spel i äventyret som jag skriver som en del av Bortom dödens slöja. Vissa delar av modulen kommer då ha en Lätt, en Medel och en Svår version. Tex kommer början av modulen då vara att spelarna blir räddade till Limbot mellan världar av någon som ger dem information om limbot och en karta om man väljer lätt. Att spelarna oceremoniellt blir dumpade i limbot och måste ta reda på allt själv om man väljer Medel. Samt att spelarna hamnar i helvetet (du vet att de förtjänar det) och måste dungeon crawla upp till limbot om man väljer svårt.

Vad tror ni om detta?

 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,166
Det är en jättebra idé, och också en snygg lösning att man helt enkelt kommer in längs olika vägar och med olika grundutrustning/kunskap.

Eftersom det är ett evigt trätoämne om hur lätt/svårt det ska vara att dö respektive hur lätta/svåra äventyr ska vara tycker jag att fler borde göra som du.

ps. I Blood & Bronze har jag en sorts svårighetsgrad som kan sättas individuellt om spelare i gruppen är på olika nivå. Alla tål att dö tre gånger, sen är man ute. När man gör sin rollperson kan man välja bort ett eller flera "extraliv" mot en snabbare level-progression.
 
Top