konstanten
Veteran
Jag har gått och funderat en del över aspekterna i Eon. Jag tycker att det mesta i Eon är väl förankrat i världen och oftast är fritt från förutfattadde tankar (Mundanas värld är gråskalig, alla Tiraker är inte onda och bestialiska, alignment såsom Good - Evil, Lawful - Chaotic m.m. finns medvetet inte med i världen och spelet). Jag tycker även magisystemet faller in i detta då magi inte bara finns, utan är ett stort och komplicerat vetenskapligt fält som studeras och som forskas på i Mundana. Ett problem jag har är dock mängden aspekter som finns och att det skulle vara förståeligt att slå ihop vissa av dem till en aspekt, även om SP och SLP i mundana skulle kunna tycka att det var olika aspekter.
* Förutom Pyrotropi påverkar de tre övriga elementarkrafterna (geotropi, hydrotropi och peumotropi) kenetisk energi/rörelseenergi i olika medium och borde vara väldigt likadana om inte samma aspekt.
* Pyrotropi och termotropi skulle kunna slås ihop.
Jag tror att det jag försöker säga är att de förutfattade meningar man har om fantasyvärldar (t.ex. att de fyra elementen finns och är väldigt viktiga) oftast inte finns i Mundana utan istället existerar i kulturer hos de olika folken i mundana, och detta känner jag även borde vara fallet med magi.
Vad tycker ni andra om aspektlistorna och om magi i Eon?
* Förutom Pyrotropi påverkar de tre övriga elementarkrafterna (geotropi, hydrotropi och peumotropi) kenetisk energi/rörelseenergi i olika medium och borde vara väldigt likadana om inte samma aspekt.
* Pyrotropi och termotropi skulle kunna slås ihop.
Jag tror att det jag försöker säga är att de förutfattade meningar man har om fantasyvärldar (t.ex. att de fyra elementen finns och är väldigt viktiga) oftast inte finns i Mundana utan istället existerar i kulturer hos de olika folken i mundana, och detta känner jag även borde vara fallet med magi.
Vad tycker ni andra om aspektlistorna och om magi i Eon?