Nekromanti Svar på dina inlägg

cogitare

Swashbuckler
Vet inte om detta har berörts innan men jag gjorde en sökning utan att hitta något och jag har ju bara varit reggad i en vecka eller nåt så....

Till poängen. Det borde finnas något sätt att enkelt få presenterat för sig de svar man fått i de trådar man postat. Har sett detta på andra forum och själv så tycker jag inte att det borde vara någon omöjlighet att få till.

Finns det något skäl till att dylik funktinalitet inte finns eller finns den och jag har bara inte lyckats hitta den?

Tacksam för svar.

C.

Snow

Swashbuckler
jag eftersöker också denna funktionen... sök returnerar ofta alldeles för mycket. Jag har letat efter ett speciellt inlägg där jag vet att personen X svarade. Men orkar inte leta igenom tusentals poster. Hade man kunnat begränsa det till inlägg som X har svarat på skulle det kanske bli ett hundratal på sin höjd.

seinet

Swashbuckler
Det finns ju inställningen att få, citat: "e-postunderrättelse när du fått svar på ditt inlägg". Fast såvitt jag vet så får man inget e-brev ifall någon svarat på någon annans inlägg i en tråd.

/Seinet Wintermute - Det är det närmaste jag kan hitta som erbjuder det som efterfrågas

cogitare

Swashbuckler
Det jag eftersöker är en heads-up när du har fått svar på just ditt inlägg. För som det är nu så vet jag inte, utan att söka eller helt manuellt komma ihåg och leta upp var jag postat(vilket är jobbigt särskilt om man skulle få för sig att skriva något i en gammal tråd), om någon har svarat på det jag skrivit.

Har satt bevakning på ett antal forum för att se om det kommer något nytt i dem i min kontrollpanel men det är ett rätt trubbigt verktyg. Man kan iofs sätta bevakning på en tråd men det blir mycket på och avstängande av bevakning av trådar om man vill använda den funktionaliteten.

Ett hemskt exempel jag vet men t.ex. Lunarstorms forum har(eller hade i varje fall tidigare nu för tiden vet jag inte) den här funktionaliteten där man i sin egen kontrollpanel(typ) ser om man har fått svar på något inlägg och sen är det bara att klicka för att läsa. Så det har gjorts och jag tycker inte att det borde vara så svårt.

C.

cogitare

Swashbuckler
Nä, det är fullt förståelig. Det hade blivit en jäkla massa trafik om alla som var delaktiga i en tråd alla skulle få mail/meddelande varje gång det kom in ett nytt inlägg. Och hur skulle man göra med subtrådar eller trådar som ligger en nivå upp t.ex. Nä, det förstår jag.

Det är en ok feature men jag hade hellre sett att man hade fått ett meddelande ungefär som när man fått mail inom rollspel.nu. Kan man generera ett mail vid det här tillfället så borde man kunna meddela den användaren direkt inom sajten(och inte gå omvägen kring ett externt mail) kan jag tycka.

C.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Favorit-funktionen …

Det är inte precis vad du är ute efter, men kanske ett litet steg på vägen.

Längst ner till vänster i varje tråd finns en liten, liten textlänk som heter »Favorit!«. Om du klickar på den kommer den aktuella tråden framledes att visas i din kontrollpanel. Där visas dessutom om tråden fått några nya inlägg sedan din senaste inloggning.

När en tråd dött är det enkelt att ta bort den från favoriterna.

cogitare

Swashbuckler
Re: Favorit-funktionen …

Jo, har sett den och det är väl den jag får använda. Men som jag skrev i något tidigare inlägg så känns det som att(om man är aktiv i många trådar) det blir en del administration med att lägga till och ta bort trådar från favoriter.

Men det känns inte som ett Sisyfos-projekt heller iofs :gremsmile:

C.