Nekromanti Svaret på många problem, och skapandet av nya.

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
För mig är problemet med Codex att den kommer ut för sällan. Dubbla utgivningstakten och lämna mer plats för läsares alster. Vill någon få ett äventyr publicerat kan han väl få det. Det är inte alla som vill ha betalt, det räcker med tillfredssällelsen att se sitt verk publicerat. Tävlingar är ett bra sätt att få in materiel. Anställ några fler redigerare och höj priset till 30 kronor per nummer, det är fortfarande billigt. För övrigt tycker jag att tidningen bara utvecklas till det bättre. Det är underbart att de blivit mer allmäna, det vidgar ens rollspelsperspektiv. Ett minus dock. Magic. Slopa raritetslistorna och lägg ner hela projektet. Magic är enligt mig enbart ett komersiellt jippo som tar mycket rollspelstid (och codexsidutrymme) i anspråk. Jag misstänker dock att codex har med det på grund av sponsring. Höj hellre priset. Magic suger.

Några tankar från Dizzy
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
"För mig är problemet med Codex att den kommer ut för sällan."

Håller med, men tror inte att det går att göra så mycket åt.

"Vill någon få ett äventyr publicerat kan han väl få det"

Det måste väl ändå finnas viss kvalitetskontroll?

"höj priset till 30 kronor per nummer,"

nej, nej, nej, nej. De har klart och tydligt gått ut med att codex inte kommer att kosta mer än 19 kronor. Det var en av de få saker som de var säkra på. Läste i alla fall det i något nummer.

"Ett minus dock. Magic. Slopa raritetslistorna och lägg ner hela projektet. Magic är enligt mig enbart ett komersiellt jippo som tar mycket rollspelstid (och codexsidutrymme) i anspråk. Jag misstänker dock att codex har med det på grund av sponsring. Höj hellre priset. Magic suger."

Det finns faktiskt folk som köper codex och gillar magic också(tror det i alla fall), inte för att jag gillar det, men ändå...


//Henrik, känd som Darkmoor
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
De har klart och tydligt gått ut med att codex inte kommer att kosta mer än 19 kronor.

Codex påpekar också att prenumeranter är garanterade mot ev prishöjningar. Var inte för säker på att Codex alltid kommer att kosta 19 kronor.

/Azagthoth
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
men de har ju även en enkät på näte där man får tycka om de olika artiklarna i codex, ifall de märker att folk börja tycka väldigt illa om magicsektionen så tror jag att den försvinner

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
snyft... tycker verkligen om det priset...

Nja, alla tidningar har en tendens att bli dyrare med åren.

/Azagthoth
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
19 spänn

"alla tidningar har en tendens att bli dyrare med åren."

Vilket inte har ett dyft att göra med om han gillar priset eller inte. /images/icons/wink.gif

19 spänn är ett bra pris, och kommer en höjning till föreslagna 30 spänn kommer tidningen inte att öka vinsten. Snarare tvärtom så kommer man förlora kunder. Vad detta leder till behöver jag ju inte gå in på för det är ganska självklart.

Alla tidningar har en tendens att bli dyrare med åren. Så sant som det är sagt. Kronan har oxå en tendens att urholkas med åren och lönerna har en tendens att stiga och allt sånt skit. Priset kommer nog att gå upp om ett tag. Men inte till 30 spänn om jag skall va kvar som prenumerant.

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Re: 19 spänn

Det enda som inte verkar höjas är studiemedlet...

/Anders-fattig student

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: 19 spänn

Vilket inte har ett dyft att göra med om han gillar priset eller inte.

Nej det har det inte! Jag bara konstaterade faktum och gav en klapp på axeln som uppmuntran.

Men inte till 30 spänn om jag skall va kvar som prenumerant.

Som prenumerant har du garanti mot ev prishöjningar (...så länge din prenumeration sträcker sig i alla fall...).

/Azagthoth
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Usch vicken lång ämnesrad!

"För mig är problemet med Codex att den kommer ut för sällan."

Vet inte om jag ser det som ett problem. Men det är klart att det kan vara lite jobbigt att gå och vänta till nästa nr. Men jag har det hellre så än att få nåt hoppajox med dålig korrektur fast oftare.

"Vill någon få ett äventyr publicerat kan han väl få det"

Nån slags koll på kvaliteten måste naturligtvis till. Hellre en bra Codex lite sällan än en dålig Codex lite oftare! Och allra helst en billig! /images/icons/smile.gif

"Anställ några fler redigerare och höj priset till 30 kronor per nummer"

Nej tack. Inte för mig. 30 spänn är inte så värst mkt, men betydligt mer än en tjuga som man kan slänga bort.

"För övrigt tycker jag att tidningen bara utvecklas till det bättre"

Här måste jag dock säga att jag delar din åsikt! /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Upplaga?

19 spänn är ett bra pris, och kommer en höjning till föreslagna 30 spänn kommer tidningen inte att öka vinsten.

Vilket får mig att undra, vilken upplaga har Codex?

N.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Upplaga?

Kollar inga fakta utan hugger i luften: 7000. Detta gällde nummer fyra och jag är hyfsat säker på att det låg därikring.

/Azagthoth
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Re: 19 spänn

Hej!

Codex kommer även framöver att kosta 19 kr.

Och även om priset skulle höjas till 30 kr så förstår jag inte ditt resonemang "Men inte till 30 spänn om jag skall va kvar som prenumerant." Som prenumerant betalar ju du en längre summa, och blir dessutom skyddad mot ev. prishöjningar.

Alltså. Prenumerera!!!

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: 19 spänn

"Codex kommer även framöver att kosta 19 kr."

Det låter ju bra.../images/icons/smile.gif

"Och även om priset skulle höjas till 30 kr så förstår jag inte ditt resonemang "Men inte till 30 spänn om jag skall va kvar som prenumerant." Som prenumerant betalar ju du en längre summa, och blir dessutom skyddad mot ev. prishöjningar."

Jovisst, jag förstår vad du menar. Men när jag sedan skall förnya prenumerationen (tänker långsiktigt) så kommer jag iaf få pröjsa den eventuella prishöjningen.

Sen så motsatte jag mig hans ide om att drastiskt höja till 30 spänn när ni på Codex sagt att ni skall hålla ett lågt pris. Det hade inte funkat då att helt plötsligt göra en höjning på drygt 50%.

"Alltså. Prenumerera!!!"

Håller med, man slipper ju att traska (ta bussen) till stan.

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 
Top