Nekromanti Svart av kval - snart på engelska

Rickard

Urverk speldesign
Jeff Slater borta på Story Games fick en dag för sig att översätta Svart av kval, vit av lust till engelska. Han kommer att använda Google translate och tillfrågade mig om jag ville titta igenom texten så att den stämde. Naturligtvis är jag inte den enda som vill se det här hända så därför frågar jag här om det är fler som vill hjälpa till med det. Ju fler ögon, desto bättre slutresultat.

Spelet i originalform är på ynka 48 sidor. Vi kommer att se texten ta form i ett Google document. Läs ett stycke i originaltexten, jämför med engelska översättningen. Gör det då och då och så blir det klart.

Jag kommer att hålla den här tråden uppdaterad med information.

Så vad är Svart av kval, vit av lust? Bara ett av Sveriges bästa rollspel. Seriöst? Absolut! Det finns gratis dessutom. I princip är det Vampire, fast designat på ett regellätt sätt för att skapa kval när vampyrens vildsinta natur lockar att ta över. Dessutom kräver det ingen prep, annat än att ha läst boken, och de som kan tänka sig vara erfarna spelare i genren tar ofta rollen som äldre vampyrer. Det är intriger, det är samberättande, det är atmosfär.