Nekromanti Svarta Madonnan hjälp!!

Kah

Veteran
ska spela igenom denna underbara kampanj med mina spelare...dock finns ett problem. Jag har lyckats få tag i en svensk kult regelbok i nästan perfekt skick av en klasskamrat (hehe lönade sig och chansa och fråga om han hade spelat rollspel)

Dock är det andra utgåvan....dvs den utan magi. Svarta Madonnan innehåller mycket drömmagi samt en hel del dödsmagi. Hur löser man detta?

torb

Veteran
Tjena -

Problemet är egentligen väldigt lätt löst. Du behöver inga magi-regler! :gremlaugh: I alla fall så är det inte strängt nödvendigt, eftersom de besvärjelser som behövs finns i Madonna-böckerna. Dessutom så står det att spelpersonerna inte behöver kunna någon magiskola innan spelet börjar. Det enda du kanske borde göra är att ge någon av spelarna en förenklad utgåva av fördelen Magisk Intuition som betyder att spelaren har vissa magiska talent inneboende...

Jag tycker att det mästa är rätt bra breskivet i Svarta Madonnan vad gäller magi.

Torb
Svarta Madonnan-översättare för 7eme Cercle
KultKlan webmaster

Kah

Veteran
Dröm magin finns i grundboken så det är inget problem men några SLP som är onda har dödsmagi, vilket varken finns i grundboken eller i svarta madonnan böckerna..iafd så vitt jag kan se

torb

Veteran
Förra gången jag spelade Svarta Madonnan kom jag fram till at man bara kan skita i alla dessa egenskaper som SLP'erna har... Magi i Kult är en rätt tråkig grej för det mesta - en vanlig besvärjelse oavsett magityp tar cirka 6-12 timmar, vilket betyder att det knappast kan användas mot spelerna utan at de hinner sätta en stopp för besvärjelsen.

Om du har kännskap till "The Dark Art" (vet ej vad den heter i svenska Kult, har bara engelska utgåvor) så ville jag hällre användt denna färdighet då den har lite mer praktisk nytta hos en SLP.

-torb
http://kultklan.has.it