Vet att det varit en kampanjmodul på gång från Fria Ligan där tanken är att göra en omarbetad variant av "Femte Konfluxen"-äventyret som bygger mer på den sista Konflux-romanen Vanderland. Ställde frågan till Fria Ligan senast förra veckan hur det arbetet fortskrider, men har inte fått någon återkoppling.
Personligen så ser jag ett problem med att Konflux-äventyren från 80-90talet dels är otillgängliga (går bara att ropa in på Tradera, och för rätt mycket pengar) samt att det kräver en del arbete för att gå att spela dem med Svavelvinter-rollspelet. Personligen förstår jag inte varför man inte satsade på en omarbetad nyutgivning av äventyren eftersom det är pga dem som många köpte romanerna och rollspelet överhuvudtaget.
Själv hade jag helst velat se att man gjorde just den där sandboxvärlden som Peter nämner ovan med alla viktiga platser och personligheter från resp. roman (och även inkluderade ett valbart styrt skeende) där man kunde spela en klassisk eller karaktärsdriven Konfluxkampanj. För egen del hade jag jättegärna velat spela Konfluxsviten karaktärsdrivet där spelarna satte merparten av scenerna, men att det även fanns vissa obligatoriska skeenden, RP-stats (öden, förbannelser, mål) eller andra parametrar) för att driva kampanjen mot Konfluxpunkten.
Har förövrigt själv spelat (och betatestat) en del av Svavelvinter med klassiska Konfluxkampanjen (Oraklets Fyra Ögon) vilket funkar bra, men även spellett scenariot Döds Ände som blev fruktansvärt roligt och något jag helt klart rekommenderar.