Nekromanti Svavelvinterboken

Kaoin

Veteran
Jag är en nyfiken jävel, så herr Granström får ursäkta för detta, men är det månne så att Järnringen HB står bakom publiceringen av Svavelvinter-boken? Jag undrar p.g.a följande karta som enligt artisten är gjord för "Iron Ring Publishing" = Järnringen? Eller är jag helt ute och yrar? :)

Foggmock

Myrmidon
Eller är jag helt ute och yrar? :)

Antagligen. Järnringen som skrev Mutant: UA har inte funnits alls länge, och eftersom Riotminds just nu äger publiceringsrätten på DoD-prylar vore det mer troligt att Herr Granström gick via dem om han ville ha ett riktigt spelanknutet tryck av sin bok.

En intressant bieffekt av att Paradox skulle göra ett datorspel av Warzone - figurspelet baserat på Mutant Chronicles - är att de tydligen äger även Mutant som varumärke. Personligen känns det lite som att... jag vet inte. Trademark:a 'Kaffe' eller något. Mutant: UA har ju trots allt inte ett dugg med Chronicles att göra. Trevlig liten härva med Äventyrsspel, Target och Paradox och deras varumärken. :gremsmile:

Foggmock - Som tycker att ett PM till Herr Granström kanske hade varit bättre eftersom det bara är han som verkligen vet.

Kaoin

Veteran
Man kan då undra varför Järnringen skulle trycka upp kartor över Trakorien? Och jag postade istf PMade då jag misstänker det är fler än jag som ville titta på den där kartan :)

Foggmock

Myrmidon
Jag syftade mest på att Iron Ring Publishing var ett helt annat bolag än Järnringen HB. Man brukar inte översätta bolagsnamn, då skulle Microsoft heta Pyttemjuk och Pioneer Pionjär. Jag vill inte ens drömma om vad KUKA skulle heta på utrikiska. :gremwink:

Kaoin

Veteran
Att översättningar är osannolikt kan jag hålla med om, men Google verkar inte känna till något "Iron Ring publishing" och att något utrikiskt företag för den skull skulle trycka upp en karta på Trakorien verkar något osannolikt, alltså låter Järnringen som den bästa gissningen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Har ni missat ...

… det här?

- - -

Till sist också ett litet PS. Utöver Mutant kommer vi inom kort också att bredda Järnringens verksamhet och lansera en ny rollspelsrelaterad produktlinje som säkerligen kommer att glädja många utav er. Mer om denna inom kort.

Mvh Järnringen

- - -

Saxat från Järnringens webbplats.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Har ni missat ...

Jag tänkte faktiskt på det när jag läste den här tråden första gången. Nu verkar ju alla indicier peka på Svavelvinter...

/Dimfrost

Kaoin

Veteran

Få inte upp mina hopp. En uppfräschning av Ereb Altor hade gjort mig så ofantligt glad :)

Foggmock

Myrmidon

Nu när du säger det så...

Fast jag tror fortfarande inte att Iron Ring Publishing är samma sak som Järnringen HB. Eller så busar de med oss.

Storuggla

Champion
Jag trodde vi var överens...

... att det var mjuksidjur av kejsaren och Zigge Zmolk som var den nya satsningen?

Storuggla, vill ha

Staffan

Myrmidon
Varumärken

En intressant bieffekt av att Paradox skulle göra ett datorspel av Warzone - figurspelet baserat på Mutant Chronicles - är att de tydligen äger även Mutant som varumärke. Personligen känns det lite som att... jag vet inte. Trademark:a 'Kaffe' eller något. Mutant: UA har ju trots allt inte ett dugg med Chronicles att göra. Trevlig liten härva med Äventyrsspel, Target och Paradox och deras varumärken.
Alltså, om jag inte yrar helt är Paradox "arvtagare" till Target och äger alla varumärken som de ägde. Detta borde inkludera både varumärket "Äventyrsspel" (som aldrig var ett separat företag utan bara en etikett Target satte på sina rollspel och relaterade prylar), varumärket "Mutant", samt ett gäng andra varumärken.

Med andra ord, varumärket "Mutant" (som i Mutant: Undergångens arvtagare) har inget med något Mutant Chronicles-datorspel att göra.

Anders Åstrand

Swordsman
Vilken karta?

Vilken karta på sidan menar du? Jag såg ingen som var markerad med iron ring publishing.

En nyutgivning av Ereb Altor skulle vara fräckt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Den fanns där i går ...

Jag såg den i alla fall.

Omisskännligen en karta över Trakorien (de stora bokstäverna i övre högra hörnet som stavade: »Trakorien« var också en ledtråd).

Kanske Brior eller Järnringen sett denna tråd och sett till att få kartan »avlägsnad«?

Hmm …

Kaoin

Veteran
Re: Den fanns där i går ...

Börjar tro på Yassilus "Det är en konspiration!" :)

Anders Åstrand

Swordsman
hmmm

Det verkar troligt. Vi får bjuda till forumsöl och supa chull så berusad att han talar brevid munnen. :gremsmile:

//Anders som har för sig att chrull nämnde något om ett nytt järnringenprojekt innan det stod på deras hemsida.

Kaoin

Veteran
Till ev Brior/Järnringen

Mina ursäkter till Brior och/eller Järnringen om det var tänkt som någon sorts hemlighet. Hoppas ni ser detta som gratis hype i så fall :gremsmile: