Nekromanti Svensk - felya ordlista

Mouja

Hero
Det finns ju en Felya - Svensk ordlista på neogames hemsida... men när kommer den Svensk - Felya(nska ?) ordlistan ????

Den skulle göra rollspelandet mycket verkligare i vår spelgrupp....

Drakvrede

Swordsman
Livsfarligt!

Det finns ju en Felya - Svensk ordlista på neogames hemsida... men när kommer den Svensk - Felya(nska ?) ordlistan ????

Ajajaj... Ingen bra idé alls... För om en sådan skapades skulle snart Eon ha lika många ärkenördiga uberfans som t.ex. Tolkiens böcker (för det finns ju t.ex. en hel del Tolkienfans som talar flytande Tolkienalviska)... Och sånt vill vi ju inte se, eller hur? :gremwink:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Enkelt att reversera ?

Det borde inte vara så svårt att reversera den listan som finns tycker man...
Kan inte excel klara av sådant ?
Fast... Då måste man ju föra in härklet där också :gremfrown:

/Naug

General

Veteran
Re: Livsfarligt!

Jo för fan! ... det e ju ass tufft! Men det kan ju skapa svårigheter i gruppen om t ex 2 st kan flytande alviska och börja snacka med en annan som har en alviskt rp men inte kan det....

Drakvrede

Swordsman

Jo för fan! ... det e ju ass tufft!

Håhåjaja... Snart är alltså oxå Eon förstört av nördighetens stigma... Sorgligt värre. :gremwink:

Förresten, någonting som är "ass tufft", är det alltså tufft som ett "ass" (arsle)? Intressant liknelse...
:gremgrin:

General

Veteran

Förresten, någonting som är "ass tufft", är det alltså tufft som ett "ass" (arsle)? Intressant liknelse...

Ja...vad annars??? :gremgrin:

Drakvrede

Swordsman

Det kan ju vara bra att ha!!

Till vadå? Om en alv eller något annat alviskatalande kräk säger något på alviska kan SL använda ett av följande två alternativ:

1. Antingen säger SL: "alven sa något obegripligt som ni känner (eller inte känner igen) som alviska.
eller oxå
2. "alven säger till er, på alviska..."

Båda funkar alldeles utmärkt och vi behöver sålunda ingen alviska-uppslagsbok för att lösa detta problem. Men visst, om man verkligen vill ha alviska namn eller så på saker & ting kan man kanske använda sig av en alviska-ordbok, men annars ser jag faktiskt ingen mening med dem. Att som spelare tala alviska höjer varken spelstämningen, eller bidrar till inlevelseförmågan, i min mening. Det kommer bara att leda till att vissa spelare blir förvirrade. Och det kan man vara utan, helt enkelt!
:gremgrin:

Men visst, om nu någon nörd vill lära sig alviska, eller infoga alviska i sitt rollspelande av någon anledning, så får väl han eller hon göra det. Men meningslöst är det! :gremwink:

Jaja, nu är det dags för mig att återvända hem. Ha en trevlig kväll!
:gremcool:

Mäster Atrion

Warrior

I mitt syfte så skulle det endast vara bra om dom la ut en Svensk-Felya eftersom väldigt många skulle vilja lära sig alviska och en av dom är jag.

Mäster Atrion

Warrior

I svar till:Men visst, om nu någon nörd vill lära sig alviska, eller infoga alviska i sitt rollspelande av någon anledning, så får väl han eller hon göra det. Men meningslöst är det!
-------------------------------------------------------------------------------------

Det skulle istället klassa mycket gott rollspelande och med snack om vad som är nördigt så kan jag nämna mycket mer men det orkar jag inte dra upp nu. Och det är mins lika meningslöst som att spela rollspel. Rollspel har ändå så ingen mening i säg det är väll bara bra om någon lär sig något när dom ändå håller på med rollspel. Se det positivt i stället för negativt.

Tzam

Warrior

Jag har hittat ett skit bra namn till din jägare... Du bör döpa om honom... Säg att han kallas så som han heter nu men igentligen heter "Raka Leari"!!!!!!!!!!!

Tzam

Warrior

Fan skrev det på fel...
men jag glömde!!.. Om du vill veta vad det betyder så är "Raka"=Jägare och "Leari" översätter man till "med heder" så du skulle heta "jägare med heder!.
Raka kan också betyda "varg" och jag vet vad du tycker om det!!