Nekromanti Svensk småstad till The Esoterrorists?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Konrad Konvalj;n66145 said:
Som Söderhamn då fast lite större.

Söderhamn kan dock skryta med en nedlagd flygplats vilket förstör kravbilden en aning.

Söderhamn har mycket knark vilket kanske är ett plus och det självdör/mördas folk lite nu och då.

Ja, "Döderhamn" skulle också vara ett mycket bra alternativ här.

Alvesta, välkänt som jordens rövhål, där finns inget att göra utom att supa ,knarka och slåss(eller fly), hög kriminalitet, enda anledningen till att orten ens står kvar är järnvägsknuten och att posten har ett kontor där..

Skog omger hålan (och ja staden är rent geografiskt en håla), sen finns det 2 sjöar och en å i tätorten.

7000 invånare har jag för mej.

Mutanten

Hero
Nes;n66130 said:
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stenungsund

Runt 10 000 invånare skulle jag tro.
Skärgård, med Tjörn och Orust som större öar (som dessutom har skog).
Skog till öster.
Järnväg (stationshuset ser dessutom läskigt ut).
Vårdcentral, men inte sjukhus
Gymnasieskola
Dessutom ligger en stor del av Sveriges petrokemi i Stenungsund vilket innebär industriområden i staden, och dessutom en hel del facklande (vilket kan vara läskigt).
Jag har tittat på Tjörn och Orust faktiskt. Jag ska granska Tjörn igen. Tjörn i Norrland med kasst mobilnät kanske kan fungera. Jag gillar tanken på att bron är avstängd och alla färjeförbindelser är inställda pga snöstorm, blåst mm.

Mutanten

Hero
Måns;n66141 said:
No offence men Västervik och Stenungsund är ju trevliga småstäder fullt med folk och turister. En svensk skräckstad måste ju vara en delvis övergiven gammal bruksort i avfolkad glesbygd!
Ja en bruksort är nog inte fel. Jag söker Sveriges skräckigaste småstad. Vilken stad tar priset?

Den här dokumentären som handlar om polisen i Vilhelmina tycker jag är bra. Den beskriver hur få poliser ansvarar för ett jätteområde. Händer det någonting i Vilhelmina så är det kört för polisen befinner sig i Sorsele många mil därifrån.

Jag är lite inspirerad av filmen Insomina och den svenska skräckfilmen Frostbiten. Så Norrland kanske inte är så dumt. Jag tycker midnattsol är skräckigt. Polarnatt är ännu mer skräckigt. Det är klart som tusan att det dyker upp varelser från det okända en gång om året om det är natt dygnet runt!

Mutanten

Hero
LordTengel;n66194 said:
Äh, kom igen, vi har till och med en slottsruin som kan vara hemsökt! :) Bara man inte lägger äventyret under den skräniga Visfestivalen...!
Författaren Johan Theorin har ju skrivit några rysare som utspelar sig på norra Öland.

Ljungaverk. No offense till dem som bor där, men som utböling var det lite obehagligt att vara där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ljungaverk
  • ca 3.000-10.000 invånare. Nope. 885 enligt Wiki.
  • ? mycket skog runt omkring staden (inte åkrar).
  • hav och skärgård. Nej, men älven Ljungan rinner genom byn.
  • ? järnväg ? (men helst inte flygplats).
  • polisstation, sjukhus, gymnasieskola, biliotek mm.
  • ? skräckstämning.
Jag råkar veta att en präst som jobbat i Ånge (Ljungaverk hör till Ånge församling) hade särskilda säkerhetsåtgärder när han gjorde hembesök i Ljungaverk, utifall han inte skulle komma tillbaka efter besöket.

En nominering till: Laxå
  • ? ca 3.000-10.000 invånare. Knappt 6000.
  • ? mycket skog runt omkring staden (inte åkrar).
  • hav och skärgård. Nja, men flera större och mindre sjöar i kommunen.
  • ? järnväg
  • ? (men helst inte flygplats). Flygplats finns, men används bara som halkbana och modellflygplansflygning.
  • ? polisstation,
  • sjukhus, Nej, men ordentlig vårdcentral.
  • gymnasieskola,
  • ? biliotek mm.
  • skräckstämning? Nope, sorry. Uppgiven nedläggningsstämning med lite mindervärdeskomplex, och fläckvis jäklar-anamma.
Vet inte om du känner till följande, eller om det kan bli relevant för kampanjen:
Många orter som liknar dem du letar efter har relativt nystartade flyktingboenden. Ibland (men långt ifrån alltid) för det med sig att främlingsfientligheten på orten växer (men ibland blir det tvärtom). Det uppstår en sorts "småskalig mångkultur".
Ska du spela skräckrollspel plockar du naturligtvis de otäckaste tänkbara resultaten av detta – rasism, jihad, främmande ockulta element, utsocknes xenofober på korståg osv.

Kan du droppa fler detaljer om vad kampanjen ska innehålla?

Mutanten

Hero
Mannen i skogen;n66395 said:
Vet inte om du känner till följande, eller om det kan bli relevant för kampanjen:
Många orter som liknar dem du letar efter har relativt nystartade flyktingboenden. Ibland (men långt ifrån alltid) för det med sig att främlingsfientligheten på orten växer (men ibland blir det tvärtom). Det uppstår en sorts "småskalig mångkultur".
Ska du spela skräckrollspel plockar du naturligtvis de otäckaste tänkbara resultaten av detta – rasism, jihad, främmande ockulta element, utsocknes xenofober på korståg osv.

Kan du droppa fler detaljer om vad kampanjen ska innehålla?
Rasism, jihad mm passar inte alls in i kampanjen (möjligtvis ett Ku Klux Klan som offrar svarta för att åkalla en Esoterrorist eller något). Jag vill ha så lite politik som möjligt i mina rollspel. Det får räcka med att det finns en kommunalråd (borgmästare) som har "meningslösa åsikter" som att höja anslagen till den lokala skolan, sänka anslagen till äldreomsorgen osv. Jag vill inte ha några politiska intriger. Staden ska vara en stad där stadsborna lever ett liv i lugn och ro innan The Esoterrorists (och RP dyker upp).

Kampanjen är Chock i modern tid. Äventyren är tänkta att vara löst baserade på skräckserier (TV-serier, filmer, serietidningar). Tänk Christine, The Shining, Terror på Elm Street, The Exorcist, Scream, Dawn of the Dead, Fredagen den 13:e osv. Spelsystemet är Gumshoe så det är deckarskräck vi talar om. Jag planerar att byta ut varelserna i filmerna mot varelser i Chocks Nattens fasor och varelser i The Book of Unremitting Horror.