Rangertheman
Myrmidon
Nej, Men typ samma.wilper;n292084 said:Jag spelade 4e utgåvan. Är 7e samma regelsystem ?
Ja, med vissa variationer. Det finns en gratis intro-pdf att kolla på.wilper;n292084 said:Jag spelade 4e utgåvan. Är 7e samma regelsystem ?
Det är större skillnad mellan 6:an och 7:an än det är mellan 1:an och 6:an.wilper;n292084 said:Jag spelade 4e utgåvan. Är 7e samma regelsystem ?
Ska bli spännande att se hur de löser det. Det finns helt klart en risk att det ena spelet tar över. Undrar om licenserna tillåter någon form av korsbefruktning?anth;n292082 said:Även om det är jättekul att CoC kommer på svenska är jag nyfiken på hur Eloso ska marknadsföra två olika skräckspel samtidigt.
Tror inte spelen konkurrerar med varandra marknadsmässigt (mer än alla spel konkurrerar med varandra), däremot kan det ju för ett litet bolag vara tufft att rent arbetsmässigt hålla igång ett växande antal spel.Rangertheman;n292103 said:Ska bli spännande att se hur de löser det. Det finns helt klart en risk att det ena spelet tar över. Undrar om licenserna tillåter någon form av korsbefruktning?
Vi har olika team som kommer att jobba med de olika titlarna, så det finns redan med i planeringen.Bifur;n292106 said:Tror inte spelen konkurrerar med varandra marknadsmässigt (mer än alla spel konkurrerar med varandra), däremot kan det ju för ett litet bolag vara tufft att rent arbetsmässigt hålla igång ett växande antal spel.
Finns det några fler titlar som skulle passa för en omstöpning? Beyond the Mountains of Madness under skidsäsong i Åre? Escape from Innsmouth blir Flykten från Fårö?Kalil;n292159 said:Jag hoppas på en svensk anpassning av Horror on the Orient Express under namnet "Skräcken på Bottniabanan"
Återkomsten till Knohult (Dunwich) ?Khan;n292208 said:Finns det några fler titlar som skulle passa för en omstöpning? Beyond the Mountains of Madness under skidsäsong i Åre? Escape from Innsmouth blir Flykten från Fårö?
Inaveln i Innsmouth gör att det borde vara Öckerö...Khan;n292208 said:Escape from Innsmouth blir Flykten från Fårö?
Khan;n292208 said:Escape from Innsmouth blir Flykten från Fårö?
Öar verkar främja inavel.Bolongo;n292241 said:Inaveln i Innsmouth gör att det borde vara Öckerö...
Personligen hade jag förlagt det på någon djupt religiös ö typ Åstol. Som gjort för skräck! Gamla eternithus från 40-talet. Stängda dörrar, kors på väggar...anth;n292291 said:Öar verkar främja inavel.
Mitt förslag är Möja eller vilken annan större ö som helst i Stockholms skärgård.