Nekromanti Svenska Illustratörer

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
walium said:
Lukas Thelin har gjort en del för Sverok och Fenix. Jag tycker att han är skicklig men tecknar lite för mycket serietidningsaktigt och har för glättiga och glassiga färger.
Även på affischmotiven till Stockholms spelkonvent? Själv tycker jag att han bara blir bättre och bättre.

walium said:
Är jag för övrigt den enda som inte är särskilt förtjust i Ackegård?
Nä, jag tycker han är tekniskt skicklig och så – men det verkar som om han bara kan teckna en enda kvinna. De ser likadana ut allihop, med lite för långa ben och lite för gravitationsbefriade bröst.

Rickard

Urverk speldesign
Är jag för övrigt den enda som inte är särskilt förtjust i Ackegård? Jag tycker inte att hans stil har förbättrats ett dugg sedan DoD-tiden...
Jag tycker han har lagt till sig en sämre och mer lös stil under åren. Såg bild i Sinkadus som var full med detaljer. Nu är det bara stela bilder som produceras. Sedan har jag väldigt svårt för hans mangastil. Jag tycker hans nuvarande stil passar till serietidningar, men knappast till en rollspelsmodul.

/Han som visserligen har en Ackegårdare som tröjtryck, men det var inte hans val

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Tamm

Jag vet att han bott i USA och Nya Zeeland. Var bland annat konceptkonstnär till Narniafilmen...

Hör rykten om att han skulle ha flyttat tillbaka till Sverige.

Han skulle egentligen gjort två bilder till Eon III men hade ej tid just då.

Foggmock

Myrmidon
Det främsta exemplet på Lukas' "icke-Svenil"-ighet tycker jag förvisso är flertalet av de porträtt han ritat till Fenix, nu senast har jag för mig det var en bunte till Westernäventyret som är riktigt schyssta.

Quadrante

Grisbonde
bajsapor

medhåll... lägg även till: "när texten och illustrationerna går hand i hand".. vilket är "felet" i många spel... coola bilder, som illustrerar NÅGOT, men tyvärr har det inget med spelet i fråga att göra..
Precis vad jag själv har försökt säga ett antal gånger.

/ men det är lättare att vara en bajsapa, för då behöver man ju inte uppfylla någons krav, bara någons gillande...