Nekromanti Svenska kändisalfor

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ok, kortare kampanj i More Than Human, Sverige 2016.

Alfor dök upp tidigt 2015 och allmänheten är delad. SD med flera kräver registrering och deras förkämpe Svea vinner folkets gunst.

Tanken är väl att det ska vara lite samma vibb som i kampanjen 1987 i MtH-boken men ändå lite mindre spandex och ännu färre balla namn.

Vilka kändisar vore intressant om de fick Alfakrafter i denna kampanj?

Godzillikles

Veteran
Det absolut första jag tänkte när jag läste rubriken var "Carola?". Förmodligen någon form av "förvrida knoppen på folk"-kraft, eventuellt knuten till sång.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Godzillikles;n65189 said:
Det absolut första jag tänkte när jag läste rubriken var "Carola?". Förmodligen någon form av "förvrida knoppen på folk"-kraft, eventuellt knuten till sång.
I tråden med namn satt jag och försökte komma på nåt namn som skulle kunna vara "som Carola". Vore ju fett om det var hon. Då kan hon fylla 50 under kampanjens gång!

Några på måfå:
Özz Nûjen, Dolph Lundgren, Kajsa Bergqvist, Carolina Klüft, Johanna Koljonen, Feven Ghebremicael, Marcus Birro, Dregen, Claes Elfsberg.

Cybot

Mest spelbar
Jan Guillou, sveriges drygaste superhjälte
Zombie Micke Dubois
Katarina Sandström, med kraften att presentera vad som helst i en lugn och hypnotisk röst.
Socialdödaren Jan Josefsson

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Godzillikles;n65189 said:

Eller så har hon vindkrafter.

DeBracy

GW Persson med sin krycka kanske skulle bli en schysst professor X-figur.

Tell

Hero
Bengt Westerberg. Eroskrafter, som han använder till max för att nylansera sig som sveriges framtida Liberala Diktator.
Blondinbella. Förmåga att förändra sakers kemiska sammansättning. Används för att lansera nya former av skönhetsvård.
Göran Lambertz. Laserögon. Dålig kontroll. Tenderar att okynnesskada personer som irriterar honom i rättssalen.
Hans Gustaf Wessberg. Superintelligens och höghastighetsförmåga. Har tagit rollen som EU:s Mycroft, samtidit som han fixar andra problem.
Ebba Lindsö. Ser människors själar och behov. Leder de extralegala ligorna av alfamaffia/anti-antialfavåldsverkare.

DeBracy

OMG! Kändisskap är det som utlöser alfakrafterna! Program som Idol och Big Brother skapar de facto ÖVERMÄNNISKOR... O____O

Ram

Skev
Ulf Ekman - Evil cult-ledare, uppviglingskrafter i någon form. Catholic jihad. Kan även i viss grad ge vanliga människor alfaliknande krafter ur bibeln.
Paow - Mindbender, Ont geni som skapar ett samhälle av egoistiska individualister.
Roger Pontare - Shaman, väcker ovetande den slumrande vildmarken till liv. Diverse djur börjar dyka upp i "dire"-form, elakartade väderfenomen och udda växtformationer etc.

Brynolf

Dum fan
DeBracy;n65301 said:
OMG! Kändisskap är det som utlöser alfakrafterna! Program som Idol och Big Brother skapar de facto ÖVERMÄNNISKOR... O____O
So... much... WIN!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
DeBracy;n65301 said:

Det roliga är att det ju bara krävs en extremt minimal förändring av spelvärlden 87's grundläggande metaplot för att få till just detta. Där är ju alfor manifestationer av arketyper ur vårt kollektiva undermedvetna, som dras till personer som personifierar eller har stark koppling till dem. Och vilka skulle vara mer personifieringar av arketypiska koncept än kändisar?

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Mannen i skogen;n65480 said:
Carl XVI Gustaf. Vet inte vilken superkraft han ska ha bara...
Lätt! Han har inga anfallskrafter, men går inte att skada. Allt bara rinner av.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Tack så mycket allihopa!

Hittade ingen direkt som det klickade med. Jag tror jag släpper idén med kändisar som Alfor, annars kanske det blir som när man såg John Cleese i Frankenstein = svårt att ta på allvar.