shotgun_ramadan
Fåntratt
Om jag inte minns fel fick man med rollspelet Tellus i nån Codex-tidning eller dylikt? Någon som kan verifiera det? Minns att vi spelade Event Horizon-inspirerade äventyr till det. Spelet var en del av Vägen-serien, ett gäng "kristna rollspel" som skapades i utbildningssyfte, främst som diskutionsunderlag under konfirmationer. Det som utmärkte Tellus var väl att världen var rätt utopisk, och spelet saknade stridsregler, detta för att uppmuntra diplomatiska lösningar. Spelet kändes dock rätt genomarbetat om jag inte minns fel.
I vilket fall så luskade jag runt lite, och fann att Tellus fortfarande finns att beställa genom svenska kyrkan! Även Ansgar och Vägen finns där, och de kränger spelen för en ynka hundring styck. Ett styck Tellus är i alla fall på väg hem i skrivande stund, och utopia-invånarna kommer att få det mycket tufft inom en snar framtid...
I vilket fall så luskade jag runt lite, och fann att Tellus fortfarande finns att beställa genom svenska kyrkan! Även Ansgar och Vägen finns där, och de kränger spelen för en ynka hundring styck. Ett styck Tellus är i alla fall på väg hem i skrivande stund, och utopia-invånarna kommer att få det mycket tufft inom en snar framtid...