Nekromanti Svenska Magic och wrnu

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad jag förstår så delar Svenska Magic och wrnu server. Därför undrar jag följande:

Vilken sida belastar servern mest?
Hur mycket har respektive hemsida bidragit ekonomiskt?
Vilka ansvarar och sköter Svenska Magic? Är det någon med kopplingar till wrnu?

Vidare observerar jag även att Svenska Magic som är nybildad Sverok-förening förfogar över ett kapital på mer än 33000 kr. Dessutom betalar de ett arvode på 400 kr till alla som skriver artiklar till sidan. Finns det överhuvudtaget några planer på att införa liknande saker på wrnu?

Rickard

Urverk speldesign
"Vilken sida belastar servern mest?"
Om jag får gissa så borde det vara Svenska Magic.. För det måste ju ta en hiskligt massa bandbredd (uurrk! Hatar ordets tillämpning!) när de skickar bilder på korten mellan varandra.. Jag menar, hur kan man annars spela Magic över nätet? :gremsmirk:

"Är det någon med kopplingar till wrnu?"
Fyra sladdar ungefär..?

"Dessutom betalar de ett arvode på 400 kr till alla som skriver artiklar till sidan. Finns det överhuvudtaget några planer på att införa liknande saker på wrnu?"
Vaddå? Vi får ju grymt med XP för våra artiklar.. Duger inte det? :gremgrin:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som varit så seriös de senaste dagarna så han fick ta ut det på det här inlägget nu

Ackerfors

Alas, your rapids!
Om vi ignorerar det Han skriver...

... :gremgrin:

Nåja, när Han inte är seriös får väl jag vara det.

Hur det är med belastning och sådant vet jag faktiskt inte, så jag vågar inte heller gissa.

Och en förening kan vara på g, vi får se vad vi har att vänta på Lincon. Håll er i närheten av vårat rum så får vi se vad som händer... :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Re: Om vi ignorerar det Han skriver...

Håll er i närheten av vårat rum så får vi se vad som händer...
Vad Martin egentligen säger är "När ni ser samtliga reddisar försvinna iväg till ett annat rum och låser om sig så börjar det hända saker" :gremwink:.

Vad jag minns så var det Svenska Magic som stod för större delen av senaste stora (eller mindre stora) serveruppgraderingen.

Kan ju också säga som så att ifall vi blir sverokförening och sitter med 33000 per år så kommer det antagligen inte bli några större arvoden till artikelförfattarna, istället lär det väl bjudas på mer tårtor och fler kalas samt större tävlingar.

Har spånat med en del personer om en eventuell rollspels-mässa med leverantörer, tryckerier, rollspelstillverkare från sverige och utlandet. Kort sagt ett jävligt stort arrangemang, till detta kommer det behövas flera månaders planering samt goda kontakter och en del sponsorer.

/Seinet Wintermute - Eller förresten, glöm det där sista jag skrev :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Om vi ignorerar det Han skriver...

"Har spånat med en del personer om en eventuell rollspels-mässa med leverantörer, tryckerier, rollspelstillverkare från sverige och utlandet. Kort sagt ett jävligt stort arrangemang, till detta kommer det behövas flera månaders planering samt goda kontakter och en del sponsorer."

Låter för intressant för att glömmas bort tycker jag nog.

"Kan ju också säga som så att ifall vi blir sverokförening och sitter med 33000 per år så kommer det antagligen inte bli några större arvoden till artikelförfattarna, istället lär det väl bjudas på mer tårtor och fler kalas samt större tävlingar."

Men även om bara en bråkdel av pengarna hade använts för att uppgradera servern så hade det ändå gjort rätt mycket skillnad misstänker jag.