Svenska youtube?

Ivan NWG

Warrior
Jag behöver din hjälp!

I need some suggestions for Swedish language youtube channels. I was trying to search for some old threads but was not having any luck.

This is for language practice. I am ideally looking for stuff such as cooking, home improvement, travel, that sort of thing.
Though if you have favourites for RPGs (or run one yourself) I am open to that too. For RPG channels, I'd be more interested in channels that have a focus on nordic games.

Not interested in anything with hustle bro stuff, crypto, video games or american/internet politics.

Hej då!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
För nån vecka sedan tänkte Youtube att jag nog skulle vara intresserad av Anders på landet. Vilket är intressant, för jag är liksom verkligen inte alls målgruppen. Jag bor inte på landet och har inga planer på det, jag är ganska ointresserad av den sortens liv. Men samtidigt hade Youtube rätt, för det är ganska trevliga, vilsamma videos. Anders är lugn och rationell, tydlig och pedagogisk. Det blir lite som en oas mitt i ett allt skränigare internet.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Staff member
Jag gillar Whiskey Weekly väldigt mycket. Det är inte matlagning, men söker man en god avec efter att ha ätit något man lagat enligt en matlagningskanal kan denna nog vara bra. Åtminstone om man som jag är en whiskyfantast 😊

Luftslottet

Bygger obrukbara drömmar
Tycker ändå att Matgeek har en rätt go kanal. Jag lärde mig göra pizza via hans YouTube. Uppskattar även samarbetet han har med David Kringlund som har en egen YT och gör grymma drinkar. Tillsammans har de gjort en Negroni resa där de provar olika negroni och pratar en del om drinkens ursprung.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Mindy är en trevlig rollspelskanal. Dessutom får du träna dig på svenska dialekter. :)