entomophobiac
Low Prep High Play
Frågor och personliga svar:
Svenskt eller utländskt? Vilken är den i särklass bästa titeln i genren. Motivera!
Fantasy- (Vilket är det bästa fantasy spelet?)
Utländskt. Min röst går till Dungeons & Dragons, med tidigare versioner, för den ocean av material som gör det till det mest varierade rollspelet på marknaden.
Science Fiction- (Vilket är det bästa sci-fi spelet?)
Svenskt. Wastelands, av Lancelot Games, är det spel i genren som jag alltid tyckt bäst om. Sedan kanske det är post-apokalyptiskt och inte strålpistol-sci-fi, men det är ändå min åsikt.
Skräck- (Bästa skräck spelet?)
Utländskt. Finns bara ett skräckspel i min mening - Call of Cthulhu.
Tema- (Bästa tematiska spel - Vampire, HKAT!, BESM el dyl.)
Utländskt. All Flesh Must Be Eaten. Survival Horror som tema är nog det bästa på länge, och AFMBE den - enligt mig - bästa rollspelsprodukten på många år.
Svenskt eller utländskt? Vilken är den i särklass bästa titeln i genren. Motivera!
Fantasy- (Vilket är det bästa fantasy spelet?)
Utländskt. Min röst går till Dungeons & Dragons, med tidigare versioner, för den ocean av material som gör det till det mest varierade rollspelet på marknaden.
Science Fiction- (Vilket är det bästa sci-fi spelet?)
Svenskt. Wastelands, av Lancelot Games, är det spel i genren som jag alltid tyckt bäst om. Sedan kanske det är post-apokalyptiskt och inte strålpistol-sci-fi, men det är ändå min åsikt.
Skräck- (Bästa skräck spelet?)
Utländskt. Finns bara ett skräckspel i min mening - Call of Cthulhu.
Tema- (Bästa tematiska spel - Vampire, HKAT!, BESM el dyl.)
Utländskt. All Flesh Must Be Eaten. Survival Horror som tema är nog det bästa på länge, och AFMBE den - enligt mig - bästa rollspelsprodukten på många år.