Vi hade vansinnigt roligt med Svarta Korpen. Skapade en massa scenarion och sådant. Skapade egna teman (orcher och alver o d i stället för vikingar, funkade rakt av).
Det är egentligen det enda figurspel som jag verkligen spelat. Det har/hade en väldigt, väldigt annan känsla än t ex WHFB (som aldrig riktigt blivit min kopp te). Det var verkligen ett figurspel, men helt klart gränsande till rollspel. Varje figur hade ett eget formulär (med några få färden, men dock ett eget namn), det fanns regler för erfarenhet, osv.
Reglerna var snabbare och enklare än ett typiskt rollspel. Strid mellan figurer avgörs genom ett slag med 1t10 +/- modifikationer. Diffen avgör skadan. Lägg lite förflyttning och annat på det, så var det allt.
Ack, minnen...
Tillägg: Men det slår mig nu - Svarta Korpen är ju faktiskt inte helt olikt det man spelar med t ex Star Wars Minis (som jag själv faktiskt också har ägnat mig åt en del) eller DoD Minis (som jag aldrig testat). Dessa spel kan möjligen vara ett tips. Det finns dock många som kan hundra gånger mer än jag om dem...