Nekromanti Svenskt web-antasyspel

Celtrim

Veteran
Testa Warriors2, ett webbaserat fantasyspel. Utvecklat av Zakarias Persson aka GM. Håller ständig koll på spelet, uppdaterar det, lägger till saker och pysslar om det i största allmänhet.

Kan välja att spela som dvärg, alv, troll eller human och lite senare även en hemlig kraftfull ras. Varje ras börjar med olika egenskaper vad gäller styrka, liv, smidighet, intelligens osv Målet är att bli en av gudarna i valhalla eller en av helvetets demoner men det tar ett tag att komma dit. Spelet har en världskarta indelad i 12 regioner; alla med olika fiender, vänner, platser, värdshus, shops, tempel osv osv. Finns över 180 olika fiender, mer än 14 000 olika följeslagare, drygt 180 olika quests, 8 maigska runor, 26 olika husdjur som kan följa dig, nästan 300 000 föremål inom olika klasser såsom armours, swords, rings osv och fler läggs till hela tiden. Kan skapa egna klaner eller joina en annan. Klanen kan strida mot andra klaner och uppföra clanbuildings. Spelet har givetvis ett eget forum för hjälp, frågor, förslag, RPG m.m.

Har spelat många olika webspel men inget är så bra och håller så länge som Warriors2. Har spelat i snart 3 år och aldrig tröttnat på det, variationen är enorm, det gedigna arbete som lagts ner på det är oerhört.

Prova spelet på [här stod annonsadresser förut] (länken går till min referalsida, dvs jag får en liten bonus för de spelare jag lyckats få in i spelet, innebär ingen förlust för den nye spelaren, men om du inte vill hjälpa mig så finns spelet även på [här stod annonsadresser förut] ).

Celtrim

Veteran
Ska naturligtvis inte stå [/color] efter länken. [censur] ska det stå och ingenting annat. Lite n00b... men vi är alla barn i början :gremsmile:

Celtrim

Veteran
Glömde lägga till, om ni börjar spela och behöver hjälp så kan ni skicka in-game message till mig, spelare #45749 så hjälper jag er gärna!

sysop

Veteran
Något som du inte nämner i ditt inlägg är att det är baserat på principen Pay2Play.

Om jag skall betala för att spela ett RPG online så vill jag ha ordentlig valuta för mina pengar, ett bra exempel på ett spel som ger detta är Eve: the Second Genesis.

Att betala för ett textbaserat hack´n slash är bara dumt när det finns så många MUD/MUSH:es där ute - som dessutom är helt gratis. =)

Troberg

Sinister eater
Något som du inte nämner i ditt inlägg är att det är baserat på principen Pay2Play.
Vilket dessutom gör att hans inlägg antagligen strider mot reglerna.

Jag tycker:

Lås tråden och redigera bort adressen till spelet.

Celtrim

Veteran
Men! Ja spelat kostar 1kr per dag att spela... efter ett tag inte ens det. Men de första 20 dagarna är helt gratis, därefter är det också gratis att spela även om vissa funktioner är låsta då. Och 1kr per dag har nog de flesta råd med.

Att kalla spelet ett textbaserat hack'n'slash spel är som att kalla Counterstrike ett dumt mördarspel. Man har inte alls provat det, man uttalar sig om någon man inte vet något om. Warriors2 är bra mycket mer än textbaserad hack'n'slash. Just därför jag lirat det i snart 3 år nu. Provat ett tiotal andra webspel men de bästa av dem höll ett halvår, de flesta inte ens två veckor.

Det är lätt att kritisera andra, som ett sätt att bli av med kritiken riktad mot en själv.

Krille

Super Moderator
"Men! Ja spelat kostar 1kr per dag att spela... efter ett tag inte ens det. Men de första 20 dagarna är helt gratis, därefter är det också gratis att spela även om vissa funktioner är låsta då. Och 1kr per dag har nog de flesta råd med."

Det är inte det som är poängen. Poängen är att vi har ett strikt annonsförbud här på forumet. Oavsett om det kostar noll kronor, en krona eller 120 kronor om dagen så spelar det ingen roll: reglen är inga annonser.

Ditt värvande av nya spelare ser jag faktiskt som väldigt mycket på gränsen till en annons.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tråden låses

Inga annonser och helst inget mass-postande av samma sak. Vill du lägga till saker kan du använda ändringsfunktionen. Fast inte i den här tråden, då jag låser den.