Nekromanti Sveriges konvent?

Max Raven

T12-kultist
Vilka (större) konvent har vi inom hobbyn i Sverige? Någon som har koll?

På rak arm kommer jag på Gothcon, Lincon, Stockcon och Sydcon. Har för mig att det finns rätt många till. Vilka?

anth

Vetefan
Kan man tänka sig att vi använder forumets kalender för att lägga in alla konvent?
(nu när vi har en kalender igen)

Pilzefrau

hon/henne
Jag vet inte hur de står sig på rollspelsfronten, men det finns ett Borås spelkonvent (BSK) och CrossCon i Gislaved under mellandagarna som ska vara väldigt mysigt.

Sen finns det NärCon, numera i Linköping, som är stort men mest Japan-kultur och elektroniska spel. En del brädspel finns, och jag ska försöka arra rollspel där för första gången i sommar. Men tidigare har de alltså inte haft rollspel.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Max Raven said:

På rak arm kommer jag på Gothcon, Lincon, Stockcon och Sydcon. Har för mig att det finns rätt många till. Vilka?
Den här tråden hos Sverok kanske kan vara något att kika på?

MrG

Swashbuckler
Max Raven said:
På senare år skulle jag svara; bara GothCon, även om SydCon, LinCon och StockCon (på den tiden) varit stora på det. Det är i alla fall min erfarenhet som arragör under typ senaste dryga femton åren och konventsspelledare ett par år till.

-Gunnar (som ofta drömmer om ett renodlat rollspelskonvent)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Tekniskt sett har dem visst haft det. Under de två första åren som de arrangerade NärCon försökte jag arrangera rollspel där. Första året var vi två, andra tror jag vi var tre stycken arrangemang - men det fanns absolut inget intresse för det. Det här var dock kaotiska dagar och det var mycket som inte fungerade där... :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Vi har CalCon i Kalmar.
Detta konvent brukar ske sista helgen på sportlovet. Kan meddela att det är klart mysigt konvent.

Ulfgeir

Swashbuckler
Har varit dåligt med rollspel på Borås Spelkonvent de senaste åren, men har för mig att de blev liten revival förra året.

Det som varit mest har varit brädspel, warhammer-figurslag, magic.

Och Borås spelkonvent ligger ju traditionsenligt på Alla helgonahelgen.

/Ulfgeir