Nekromanti Swashbuckler

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Swashbuckler
Swashbuckler är ett rollspel där man spelar pirater i Karibiens övärld. Bryt alla lagar, gräv upp gamla skatter eller skräm slag på turister, för en pirat har det aldrig tråkigt.Från introduktionen till Swashbuckler:

"Då vi skrev Swashbuckler tog vi mycket inspiration från Monkey Island-spelen, så detta är menat som ett humoristiskt rollspel med en del allvarliga inslag och skildrar inte på något sätt förhållandena i Karibien på den tiden. Äventyren vi spelar resulterar ofta i onödig blodspilla... (283 fler tecken)

Gå till artikeln

Gardener

Champion
Jag tror min gode herre får träna lite mer på den ädla konsten i länkklickning; länken i fråga fungerar alldeles utmärkt och har så gjort sedan i går kväll. Jag gjorde precis ett test med lika olika nedladdningssätt och alla fungerade alldeles utmärkt.

mrVekman

Veteran
Hehehe, måste tacka för det här spelet. Även om reglerna till stor del är urusla så har det gett oss många finfina, skrattfyllda spelkvällar. De flesta av oss är Monkey Island-älskare av rang och vi har verkligen uppskattat det här spelet.

LukeFagwalker

Veteran
Det här rollspelet rockar röv, humoristiskt, fritt för all sorts improvisation, enkla regler som är lätta att modifiera. orginellt.

mr_si

Warrior
Jätteroligt! Har skrivit ut det och hoppas få chans att pröva det snart. Regelsystemet känns väldigt nyskapande.