Nekromanti Swashbuckling Adventures

chrull

Stockholm Kartell
Någon som har hört om det?
Stämmer det att det är samma värld som 7th Sea?
Är den bra/dålig?

Är det här modulen jag längtat efter? som tar upp värjdueller, flintlås pistoler och snygga hattar med ett mer realistiskt stridssystem?

eller är det bara skräp?

chrull

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag har den

Först vart jag jätteglad. Cool stämning, coola namn, cool värld. Det är Theah, samma som i 7th Sea. Det finns tonvis av nya regler, nya prestigeclasser, föremål, skjutvapen (såvitt jag minns har inte boken tillgänglig).

Den har fått kritik för att vara dåligt redigerad, och det finns en hel del missar i det hela (regler som hänvisar till regler som inte finns med i boken). Själv fick jag en kick när jag läste den och tyckte att det var svincoolt, men sen har jag tappat greppet lite. Kör nu med Freeport istället, men kommer nog att använda Swashbuckling Adventures till ett specialäventyr jag hoppas spelleda med Herr Nils som en av spelarna nån gång i framtiden.

Det finns dock, såvitt jag fattat, inte ett mer realistiskt stridssystem. Hjältedåd präglar världen, ungefär som vanliga D&D.

MVH

M.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ovanligt att du har DnD-böcker? :P [nt]

[color:black]

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nåra har det ju blivit

Fast jag har faktiskt inga från Bastion Press. Ere nån som har testat deras produkter?

M.

Staffan

Myrmidon
Oathbound

Jag har Oathbound, som är en stor, fet och snygg bok (fast jag hatar ungefär 1/3 av illustrationerna, de av Todd Morasch - karln verkar rita folk utan hud så man ser muskelstrimmorna). Jag har inte läst genom den så noggrant än, men det verkar vara en mycket intressant värld, med vissa drag av Planescape (mycket skumt folk från olika världar, fokus i grundboken ligger på en jättestad), Ravenloft (folk från olika världar dras in i denna värld, svårt att komma ut igen) och Dark Sun (allmän badassighet). Mer info kan hittas på www.bastion-press.com, jag är för trött för att ge världen den ingående beskrivning den förtjänar.