Nekromanti Swashbuckling Adventures

Minimoni

Homelander
Hallå!

Här är en 7th Sea relaterad fråga igen... finns det någon världsbeskrivning av världen Thea i boken Swashbuckling Adventures eller måste jag köpa de äldre "core" böckerna för att få veta lite om världen och dess länder? Undrar också om någon tycker spelet passar med d20 regler..?

Tzimisce

chrull

Stockholm Kartell
(hör kanske hemma på D&D-forumet...)

Ja, det är mycket världsbeskrivning i bara grundboken av SA. Jag har inte spelat varken det eller 7th Sea men jag tyckte de verkade utnyttja d20-reglerna på ett bra sätt för att få lite fart...

Sen vet jag ju inte hur orginalet ser ut regelmässigt, så om hela 7th-sea stämningen kollapsar med d20 vet jag inte. Jag tycker däremot att Sa verkar vara ett bra spel.

chrull

chrull

Stockholm Kartell
forumet kommer nog döpas om till "d&d och d20" eller liknande snart. och då är det meningen att man ska kunna prata om alla d20-spel där som inte passar bättre på ett annat ställe. Star wars tillexempel är ju rätt praktiskt att diskutera på SF-forumet eftersom det är där tidigare utgåvor hör hemma. Swashbuckling adventures kanske ska diskuteras på rollspelsforumet, eftersom jag gissar på att mycket SA-prylar kanske bäst besvaras av 7th sea spelare som varit med lite längre.

Så jag kanske hade fel nu. däremot är det helt okej att prata om star wars d20 i d&d-forumet, i alla fall om man mest har regel-frågor...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ja och ja

1. Ja det finns världsbeskrivning i boken.

2. Ja det passar med d20-reglerna.

:gremgrin:

Kort och kärnfullt!

M.