Summering av Sydcon för mig.
Överlag blev Sydcon lite av en besvikelse i rollspelsväg (men jag hade ändå kul med en massa snack och kul brädspelande tack vare grabbarna ifrån Malms Brädspelscafe). P.g. av att någon "hade fått influensa eller något" så var en hel del inställda rollspelssessioner, däribland "Döda Paladin" vilket jag hade sett fram emot.
Sydcons rollspelshjälte blev istället norske SLn Tomas "Hövding" som körde en av de bästa konvents-körningarna av Tomb of Horrors som jag någonsin sett, med skitsnygga handouts och ett gött upplägg för att få spelet att fortsätta (de började vid nio-tiden och höll på till 5 på morgonen).
Tomas ledde också söndagens We Be Goblins, vilket blev skitkul. Vi deltog i goblintävlingar, vi sjöng goblinsånger och diverse nidvisor, vi slaktade spindlar, hundar, hästar och häxor. Riktigt bra introäventyr till Pathfinder. Eller kanske inte. Med ett introäventyr som We Be Goblins så är ju förväntningarna satta på en nivå som andra moduler helt enkelt inte lever upp till.
God45 said:
Det var jag som har fått influensa och därför inte kunde hålla i de rollspelssessionerna.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.