Nekromanti Sylfens vrede 4?

tull

Hero
Läste i Katres gåtor att sylfens vrede skulle vara i 5 delar där jag själv trodde att Av blod komma var den sista delen. Tur nog har jag fel.

Finns det lite flashbackmässigt skvaller om när produkt nr. 4 kan komma? :gremsmile: Har ju dessutom sett neogames aktiv på forumet så man kanske kan få lite första hands information.

I övrigt undrar jag om ni känner till några planerade kommande äventyr till EON eller kan rekomendera något äventyr man kan hitta på internet.

Jehorius

Veteran
Har faktiskt ingen aning om kommande äventyr, vet att massa moduler skrivs men that's about it. Vill själv ha Sylfens Vrede 4, har 3 spelargrupper som vill fortsätta spela.

Iavhe, som precis spillde pucko på sin vita t-shirt.

DesertRain

Hero
Jag har för mig att Legion skrev att han som skriver serien håller på med nästa del. Vi håller på med Av Blod Komna så del 4 vore välkommet lagom tills dess att abk är över.

tull

Hero
okej härligt, har inte velat spela diamantäpplet+katres gåtor+av blod komma tidigare då man inte vill stå där i slutet utav av blod komma och sedan behöva göra en lång paus i kampanjen. Efter några månaders rollspelande i den pausen så vet man ju inte vart rollpersonerna är så mycket som kan hända under den tiden kanske gruppen visar sig a blivit härskare över Momolan.

För övrigt tycker jag neogames bör skapa en stor, tjock och härligt episkt äventyr i stil med Svavelvinter och Snösaga.
Äventyrsmoduler ska vara stora! :gremsmile:

Legion

Warrior
Dan Johansson skriver för fullt på fjärde delen, och vi sikar på att ha den i butikerna i mars/april, lagom till Gothcon.

Jag har planer på en större kampanj, men för att vara helt ärlig, så är försäljningen av äventyrsmoduler mycket mer styrd av när man har mer överskott av kapital än andra böcker, då det är ganska markant lägre försäljning av den typen av moduler. Man måste ha råd att ligga ute med pengar en bra mycket längre tid än annars.

Men, min prioritet kommer ligga på att få färdigt Erik Melins Damarien, som jag väldigt gärna vill kunna släppa samtidigt med äventyret i mars/april, och samtidigt måste jag se till att Skuggspel utvecklas som jag vill att det ska. Efter det ska jag skriva av mig på kampanjen. Ser mycket fram emot det, då det är något som grott under 5 års tid.

DesertRain

Hero
Mars/april låter bra :gremsmile: Det blir nog lagom tills dess att vi är klara med ABK. Det ska bli kul att se hur det fortsätter.

duncan_UBBT

Swordsman
Vi valde att inte börja med ABK innan nästa del kommer ut. Mellan KG och ABK finns det ju utrymme för andra äventyr.

DesertRain

Hero
Så tänkte jag göra först, men eftersom vi spelar så sällan nuförtiden så är det inget problem. Katres Gåtor tog liksom över 6 månader, och då kortade jag ändå ner klostervistelsen en del.