Nekromanti SYLT! [T9-klagan]

Storuggla

Champion
Fram med telefonerna gott folk, mobiltelefonerna den här gången. Slå på t9-textning om ni inte redan har det inställt.
Börja skriv ett sms.
Försök skriva "sylt".
Försök nu med "Självmordsbombare".

Vad lever vi i för sjukt samhälle när en telefon är programmerad att stava till självmordsbombare men inte sylt? Vafalls? :gremshocked:

Storuggla, pannkakor med bombare?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hahahaha, underbart ballt... [ANT]

...Men samtidigt surrealistiskt smaklöst!
Jag älskar tjugoförsta århundradet!

G

Guest

Guest
Om jag på någon mobil iframtiden måste ha på autostav slänger jag den, det var hemskt när jag hade 3310 som när man bytte snabbt mellan stor och liten (knep med gamla nokia för att kunna skriva snabbare när man behöver två bokstäver från samma grupp) bokstav bytte till autostav,tyvärr har jag ej lyckats träna upp mig igen efter det året.

det kan f*n bara vara fjortisar o dyslektiker som behöver det eller?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Trädörr!

Jag reagerade på samma sätt för ett par år sedan när jag märkte att ordlistan i Word inte godkände "trädörr" eller "källartrappa" men klarade "paljettanga".

/tobias

chrull

Stockholm Kartell
eller folk som inte är fjortisar och inte kan slänga iväg ett fullt sms på under en minut på något annat sätt...

Rickard

Urverk speldesign
Re: Trädörr!

Gurgeh said:
...men klarade "paljettanga".
Man kan ju undra varför du ens använde det där ordet, men... *hrm* Det är inte min grej att snoka i andras privatsaker.. :gremblush:

/Han som undrar vem som egentligen behöver autoifyllningsgrej för "sylt"

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Man kan ju undra varför du ens använde det där ordet, men... *hrm* Det är inte min grej att snoka i andras privatsaker..
Kul att du frågade, då kan jag göra reklam för Millennium. :gremwink:
Ordet "paljettanga används i en beskrivning på sida 4 i det här scenariot.

/tobias

G

Guest

Guest
På under en minut är det både snabbare bättre och billigare att ringa iallafall i sverige, meddelanden ska man skicka till folk som är upptagna eller något å då kan man ta tid på sig.

Olle Linge

Snigel
Eller hur

På under en minut är det både snabbare bättre och billigare att ringa iallafall i sverige, meddelanden ska man skicka till folk som är upptagna eller något å då kan man ta tid på sig.
Va? Alltså jag kan lätt komma ihåg hur många gånger som helst jag behöver skriva SMS då jag inte har mycket tid på mig. Vad har det med saken att göra? Jag är en mobiln00b och väntade med att skaffa det tills för några år sedan. Jag har klarat mig på 400 kronor sedan jag först skaffade mobilen. För mig är det en rejäl plåga att skriva SMS och jag hoppas innerligt att funktionen som fyller i orden åt en kommer att bli bättre och finnas överallt. Med den påslagen orkar jag faktsiskt skicka meddelanden.

Eksem

Champion

"Han som undrar vem som egentligen behöver autoifyllningsgrej för "sylt" "

Alltså, dilemmat är ju att det redan är färdiginställt att användas, så när man försöker skriva sylt så går det inte, så då måste man bläddra sig förbi två idiotalternativ för att sedan skriva in sylt på det gammaldags sättet (som suger, och är gammalt). För ett helt skönt och vanligt ord som sylt. Mens finns visst inte heller. Det borde väl finnas ett enormt behov av att använda ordet mens i ett SMS?

Storuggla

Champion

"/Han som undrar vem som egentligen behöver autoifyllningsgrej för "sylt""

Jag vill verkligen hoppas att fler personer smsar "Köp sylt på vägen hem" eller "glöm inte köpa sylt!" till sina vänner än vadsomhelst som innehåller "självmordsbombare". Annars flyttar jag till en kobbe.

Storuggla, earmuffs optional

Johan K

Gammal & dryg
Får ju hålla med dig om att det låter lite obskyrd att inte ha med sylt, men att självmordsbombare fins med..
Känns ruskigt myso !!

haltageten

Dum inuti huvudet
Ni kan ju om ni vill testa att skriva "maxi" också, T9-funktionen verkar föredra "nazi". Råkade skicka iväg ett sms till en kompis där det stod att jag jobbade på ICA Nazi... Han blev lite fundersam kan jag tillägga.

- Jocke, som egentligen jobbar på ICA Maxi.