Nekromanti Synpunker på Herbarium och hjälp med en sista växt.

Zadrith

Hero
En av rollpersonerna i min spelgrupp är intresserad av växter med olika användbara egenskaper och jag har därför börjat sätta ihop ett herbarium till min spelvärld av lite växter som jag ritat för länge sedan och använt i olika sammanhang. Synpunkter mottas gärna och dessutom skulle jag behöva hjälp med en intressant beskrivning av den sista växten eftersom min fantasi tryter just nu.

?Herbariet finns här: ?http://www.miralon.se/SoT/varlden/herbarium.html

Sidan är under uppbyggnad och de flesta länkar är döda eller till sidor som bara är påbörjade så dem kan ni ignorera :)

clarence redd

FrostByte Books
Det ser bra ut! Men torrt ljusgräs borde kunna starta riktigt ruskiga gräsbränder - det kan blli en intressant del av världsbygget kanske?

zonk

muterad
clarence redd;n183812 said:
Det ser bra ut! Men torrt ljusgräs borde kunna starta riktigt ruskiga gräsbränder - det kan blli en intressant del av världsbygget kanske?
Haha, ja verkligen! Om det inte är ovanligt borde det bli det rätt fort? ;)

Skämt åsido, en del växter gör ju faktiskt en grej av att förstärka bränder men själva komma igen fortare än sina konkurrenter.

Zadrith

Hero
clarence redd;n183812 said:
?Onekligen en intressant idé. Tror jag ska skriva in någonting i bakgrunden om dumma nybyggare som inte förstod att det var en dålig ide att bygga sin bosättning mitt i ett ljusgräsfält.