Nekromanti Systemkrav

Storuggla

Champion
Direct X 9.0c compatible video card with at least 128mb & support for pixelshader 2.0.
Prosit? Pixelshader? Kompatibla kort? Öhm, jag har ett kort som enligt vad jag kan utröna heter... öhm... SiS661FX. Så det är kört för mig? Eller... alltså, jobbiga datorskit, hur får jag reda på vad jag kan och inte kan köra med det här?

Storuggla, rena grekiskan!

Jarl

Hero
Direct X 9.0c compatible video card with at least 128mb & support for pixelshader 2.0.
DX 9.0 compatible = kortet har drivrutiner som gör att det stödjer åtminstone delar av Microsofts grafikstandard DirectX.

128MB = tja, att kortet har åtminstone 128MB minne

Pixelshader 2.0 = kortet måste ha stöd för pixelshaders lägst version 2. Mao stöd för avancerade specialeffekter.

Det du sitter på, SiS661FX är ett moderkortschipset med inbyggd grafikdel. Inbyggd grafik är det långsammaste och minst avancerade av alla pc-grafik generellt sett. Din pryl är från 2003, och var inte speciellt het ens då. Så inte för att vara sån, men du har bottenskrapet vad gäller pc-grafik. För att spela något som kräver PS2.0 behöver man generellt sett ett diskret grafikkort.

Om du berättar vad det är för spel så kan vi kanske t.o.m. tala om ungefär hur snabb dator man behöver :gremsmile:

Storuggla

Champion
"Om du berättar vad det är för spel så kan vi kanske t.o.m. tala om ungefär hur snabb dator man behöver"

Europa Universalis III. Vilket verkar ha helt wack systemkrav för ett spel från Paradox, om de inte helt och hållet gjort om spelmotorn. :gremsmile:
Och ja, jag har en skrotpc.

Storuggla, replacement computer