Varför inte snickra en själv?
Du behöver en avlång tygbit och sytråd plus en snodd.
Lägg tygbiten dubbel på längden. Sy ihop långsidorna och gör hål för snodden upptill vid öppningen.
Trä in snodden i hålen. (tänk två gånger hur många hål som behövs för att snodden ska mötas "på samma sida")
Färdigt
Vill du göra den lite snobbigare kan du prova cylinderform. Gör en rund cirkel av en tygbit. Mät omkretsen och gör ett rektangulärt tygstycke med motsvarande sida som omkretsen. Sy ihop det rektangulära tygstycket i och sy fast botten. Gör hål, släng i snodd.
Tärningspåsar kan se ut hur som helst, göras av alla upptänkliga underliga material - de krav som ställs är dock en viss flexibilitet, inte för stora hål och gärna med mjuk insida (repiga tärningar är trist). Materialet bör dock inte rispa sig alternativet är förståss att man kastar (zickzackar) kanterna...
Nödvarianten på tärningspåse är förståss strumpan. Inte så elegant, men den funkar. Med fördel tas en strumpa som förlorat sin partner.
Kanske bara jag som tycker så. Fast jag stoltserar ju numera med egenthändigt donad tärningspåse av läder och med min egen logga på "märkytan".
Fram för mer egenhändigt sydda tärningspåsar. Då kan man garanterat inte ta fel på vems påse det är i alla fall.