Det går inte att slå lägre än 10 på 10T6, så jag antar att du menar något annat.Niklas73 said:Kan någon ge mig formeln i tex Anydice eller resultatet för procentchansen att man slår 3,4,5 eller 6 på 1T6, 2T6 osv upp 10T? Jag kommer inte ihåg hur man skriver i anydice.
Procentchansen att du slår 3,4,5 eller 6 på en 1T6 är 66,6666%.Niklas73 said:Kan någon ge mig formeln i tex Anydice eller resultatet för procentchansen att man slår 3,4,5 eller 6 på 1T6, 2T6 osv upp 10T? Jag kommer inte ihåg hur man skriver i anydice.
Jag tror han vill räkna antalet successes man får med 1 till 10 stycken sexsidiga tärningar, om en success fås med resultaten 3,4,5 och 6.Dante said:Det går inte att slå lägre än 10 på 10T6, så jag antar att du menar något annat.Niklas73 said:Kan någon ge mig formeln i tex Anydice eller resultatet för procentchansen att man slår 3,4,5 eller 6 på 1T6, 2T6 osv upp 10T? Jag kommer inte ihåg hur man skriver i anydice.
Isåfall är det rätt simpelt: Xd{0,0,1,1,1,1} där X är antalet tärningar, klart. Like so: Clicky.Jarl said:Jag tror han vill räkna antalet successes man får med 1 till 10 stycken sexsidiga tärningar, om en success fås med resultaten 3,4,5 och 6.
Det är såklart en annan femma.Jarl said:Jag tror han vill räkna antalet successes man får med 1 till 10 stycken sexsidiga tärningar, om en success fås med resultaten 3,4,5 och 6.
Nä. »At least« visar sannolikheten för att du ska få 1 lyckad tärning ELLER fler. (Eller 2 lyckade ELLER fler, osv.)Niklas73 said:Stirt tack men är inte "at least" rätt funktion om man ska se hur ofta man slår 0 success, 1 success osv?