En glad rollspelare som aldrig lirat eller ens läst en liten regel av Eon...Har dock fått ut av andra diskussioner på andra forum att Eon tydligen har 'hinkavis med tärningar'/images/icons/crazy.gif osv och asavancerade regler. detta läste jag på DOD forumet/images/icons/mad.gif, och jag antar att det är för att DOD har ett simpelt regeksystem och bara en tärning.. realismen får lida för spelbarheten...
Men jag har lirat Neotech och många säger att N2 och Eon är lika...jag tycker iaf att Neotech går lika fort att spela som DOD, även om Neotechs regler tar en aning längre att lära sig men efter man kan som flyter allt smärtfritt... och Obslag är FAN så mycket roligare att slå som skada än '1T12+3' eller '2T6+1'....
IAF poöngen jag söker är: 'är Eon jobbigare/mer svårspelat öän NeoTech? vill helst ha råd från någon som lirat båda../images/icons/laugh.gif
Jag vet att jag har rätt!
Men jag har lirat Neotech och många säger att N2 och Eon är lika...jag tycker iaf att Neotech går lika fort att spela som DOD, även om Neotechs regler tar en aning längre att lära sig men efter man kan som flyter allt smärtfritt... och Obslag är FAN så mycket roligare att slå som skada än '1T12+3' eller '2T6+1'....
IAF poöngen jag söker är: 'är Eon jobbigare/mer svårspelat öän NeoTech? vill helst ha råd från någon som lirat båda../images/icons/laugh.gif
Jag vet att jag har rätt!