Ja. Det var absolut inte meningen att undanhålla er den informationen!Krille said:
HUR VÅGAR DU KOMMA MED RATIONELLA ARGUMENT I DET HÄR SAMMANHANGET?!?!?!Rymdhamster said:Okej, jag gillar tärningstornet och facken och hyllorna för tärningar och prytlar. Men är inte den där skärmen lite begränsad i sitt användningsområde? Den är väldigt låg, saknar helt användabara kortreferenstabeller och ytan verkar inte vara särskilt optimal för att tejpa upp egna saker på (plus att om man tejpar upp papper så hamnar de ivägen för tärningshyllan och facken).
Jag menar: den är gullig, men är den inte lite opraktisk?
Det hör du ju på spelarnas reaktioner. Slår du träff för det fruktansvärda monstret så flämtar de. Då vet du att det är dags att skicka iväg skadetärningarna också! (Sen var den väl rätt låg, så det är nog inte så lurigt att se över?)Bassejr said:Det jag inte förstår är varför tärnigen kommer ut på Frramsiidan av skärmen. Jag vill ju se vad jag slår...
Fast det ena tornet verkar inte ha någon utgång.wilper said:Två torn, två hål. Ett som är vänt åt ditt håll och ett som är vänt åt spelarna.
Spelartornet släpper ut tärningen rakt fram på spelbordet, ut över golvplanen, välter fyra figgar innan den ramlar ner på golvet på andra sidan. Utom T4, som fastnar i dörren.Troberg said:Fast det ena tornet verkar inte ha någon utgång.
Mycket sant.Troberg said:Dessutom, ska man slå tärningar åt spelarnas håll så hade en liten miniatyr-trebuchet varit coolare!
Lågheten är sällan ett problem. Tvärtom är höjden rätt ofta problematisk. Jag har till och med ett vetenskapligt test om saken.Rymdhamster said:Okej, jag gillar tärningstornet och facken och hyllorna för tärningar och prytlar. Men är inte den där skärmen lite begränsad i sitt användningsområde? Den är väldigt låg, saknar helt användabara kortreferenstabeller och ytan verkar inte vara särskilt optimal för att tejpa upp egna saker på (plus att om man tejpar upp papper så hamnar de ivägen för tärningshyllan och facken).
Tja, jag kan ju bara prata efter egen erfarenhet (och egentligen är väl det vad som är intressant för mig, om jag ska vara ärlig =) men för mind del är "för lågt" problemet. "För högt" har jag aldrig upplevt vara ett problem, i synnerhet inte vid ett bekvämt soffbordKrille said:Lågheten är sällan ett problem. Tvärtom är höjden rätt ofta problematisk.
Kortreferenstabeller är faktiskt det enda vettiga att ha på en spelledarskärm. Det och kartor. Saker man ska ha liggandes någonstans eller ännu värre hålla i handen är bara i vägen och till besvär, definitivt inget jag är intresserad över. Och ryggproblem är bara ett problem om de som gjort speledarskärmen har använt alldeles för liten text (ett ack så vanligt problem tyvärr) eller om spelledaren behöver slipa om glasögonen (Eller putsa dem). Dessutom har en taktiskt riktig spelledarskärm den mest använda informationen högst upp på skärmen och den minst använda längst ner. Även här är det viktigt att skärmen är tillräckligt hög.Krille said:Kortreferenstabeller är nog faktiskt det minst användbara för en spelledarskärm.