Nedan kommer texten i det utskick som jag snart kommer förmedla till mina spelare.
Finns det något som jag inte tänkt på? Kom gärna med nya förslag. (Värt att tänka på, jag har ännu inte tillgång till regelsystemet jag tänker använda (AFMBE) och därför kan jag inte svara på frågor om systemet. Eftersom det är ett spel som handlar om zombiesurvival så hoppas jag att det fungerar att spela detta i)
----------------------------------------------------------------------------------------
Tävlingen
Regler: Ingen PvP innan personen blir biten. När man blir biten så kommer jag slumpa fram den tid det tar innan ens PC blir förvandlad till zombie. Hur länge vågar ni vänta?
Den som lever längst vinner. Om ens PC blir zombie så får man kontrollen över den tills den dör. Efter det så kontrollerar man en del av zombiehorden. För varje annan PC man dödar så läggs det till en kvart på den tiden som man levde, mest tid vinner.
Relationskorten: Varje karaktär kommer (genom lottning) få ett relationskort. Detta skall spelas efter annars så dras det av en kvart på ens tid. Eftersom de är (till viss del) tvingande så kan man lita en del på de som man har relation med, dock så vet man inte hur relationen ser ut från den andres perspektiv, man får med andra ord en allierad men alliansen kan svikas om spelaren tycker att det är värt det.
Kunskapskorten: Dessa tilldelas genom lottning och innehåller kunskap som kan vara till stor nytta i kampen. Exempel kan vara var armén har sitt vapenlager i staden och hur man kommer in eller en speciel svaghet hos en zombietyp. Som ni förstår så är det viktig kunskap som finns på korten. Ens egen PC kan när som helst avslöja informationen men om man dör innan så går informationen förlorad. Kanske det bästa för spelarens del?
Förväntningarna på PCna: Ens karaktär föväntas vara stridskunning, om man inte är det så kan det till viss del avhjälpas med hjälp av viftande med kunskapskort men det kommer nog bli svårt att vara med i toppstriden.
Settingen: Goldman's Crossing är en ganska stor stad i Vilda Västern, året spelar inte så står roll men västern är fortfarande vild. Allting börjar som en vanlig dag ända tills det kommer instaplande en haltande, stinkande indean. När en av kvinnorna i staden springar fram för att se vad det är med honom så tar han tag i henne, biter henne i nacken och börjar äta. Alla i närheten blir som förstenade av skräck och ingriper inte. Indianzombien släpper kvinnan och stapplar vidare i riktning mot närmaste person. Han säger med en slö röst: Braaaaaaiiinssssss!.
Detta var hur sjukan/förbannelsen kom till Goldman's Crossing, själva spelet börjar en timme efteråt- en står del av befolkningen av staden har rest sig och gått med i det vandöda hotet. De personer som har försökt fly staden kommer instaplande från vildmarken runt omkring, det verkar som om hela staden är omringad med zombies. Hur kommer ni att klara er? Vem kommer gå segrande år striden om att vara den sista levande individen (eller den som dödat flest andra?)
-----------------------------------------------------------------------------------------
/Marcus som nu ska börja rita kartor.
Finns det något som jag inte tänkt på? Kom gärna med nya förslag. (Värt att tänka på, jag har ännu inte tillgång till regelsystemet jag tänker använda (AFMBE) och därför kan jag inte svara på frågor om systemet. Eftersom det är ett spel som handlar om zombiesurvival så hoppas jag att det fungerar att spela detta i)
----------------------------------------------------------------------------------------
Tävlingen
Regler: Ingen PvP innan personen blir biten. När man blir biten så kommer jag slumpa fram den tid det tar innan ens PC blir förvandlad till zombie. Hur länge vågar ni vänta?
Den som lever längst vinner. Om ens PC blir zombie så får man kontrollen över den tills den dör. Efter det så kontrollerar man en del av zombiehorden. För varje annan PC man dödar så läggs det till en kvart på den tiden som man levde, mest tid vinner.
Relationskorten: Varje karaktär kommer (genom lottning) få ett relationskort. Detta skall spelas efter annars så dras det av en kvart på ens tid. Eftersom de är (till viss del) tvingande så kan man lita en del på de som man har relation med, dock så vet man inte hur relationen ser ut från den andres perspektiv, man får med andra ord en allierad men alliansen kan svikas om spelaren tycker att det är värt det.
Kunskapskorten: Dessa tilldelas genom lottning och innehåller kunskap som kan vara till stor nytta i kampen. Exempel kan vara var armén har sitt vapenlager i staden och hur man kommer in eller en speciel svaghet hos en zombietyp. Som ni förstår så är det viktig kunskap som finns på korten. Ens egen PC kan när som helst avslöja informationen men om man dör innan så går informationen förlorad. Kanske det bästa för spelarens del?
Förväntningarna på PCna: Ens karaktär föväntas vara stridskunning, om man inte är det så kan det till viss del avhjälpas med hjälp av viftande med kunskapskort men det kommer nog bli svårt att vara med i toppstriden.
Settingen: Goldman's Crossing är en ganska stor stad i Vilda Västern, året spelar inte så står roll men västern är fortfarande vild. Allting börjar som en vanlig dag ända tills det kommer instaplande en haltande, stinkande indean. När en av kvinnorna i staden springar fram för att se vad det är med honom så tar han tag i henne, biter henne i nacken och börjar äta. Alla i närheten blir som förstenade av skräck och ingriper inte. Indianzombien släpper kvinnan och stapplar vidare i riktning mot närmaste person. Han säger med en slö röst: Braaaaaaiiinssssss!.
Detta var hur sjukan/förbannelsen kom till Goldman's Crossing, själva spelet börjar en timme efteråt- en står del av befolkningen av staden har rest sig och gått med i det vandöda hotet. De personer som har försökt fly staden kommer instaplande från vildmarken runt omkring, det verkar som om hela staden är omringad med zombies. Hur kommer ni att klara er? Vem kommer gå segrande år striden om att vara den sista levande individen (eller den som dödat flest andra?)
-----------------------------------------------------------------------------------------
/Marcus som nu ska börja rita kartor.