Nekromanti Tävling i fantasi #1

stenhöna

tellstory
Hej!

I denna forumtråd tävlar vi i vem som kan berätta följande statusstruktur mest träffande eller poignant:

a > b

b > a

a > b

Förklaring:

Tre situationer följer på varandra. I den första har a högre status än b. I den andra tvärtom. I den tredje åter tillbaka till utgångspunkten.

Exempel 1:

Kungen ger sin krona till sin son och säger: "Du är kung nu." En budbärare kommer in och viskar något i kungens öra. "Ge mig kronan, din värdelösa slashas!" säger kungen till sonen.
Exempel 2:

Två prostituerade står vid ett gathörn. "Du vet, jag låg med Rickard igår, alltså." "Ah wow. Det gjorde jag i morse. Han gav mig den här ringen också, titta." "Nä?! Shit, det är ju ringen jag gav honom från ett Cornflakespaket!"
Sätt igång!

PS. Inte riktigt rätt underforum, men Off-topic är stängt, så eh. DS.

God45

#PrayersForBahakan
Gawain svingade yxan och träffade den gröna riddarens hals med sådan kraft att huvudet slets från jättens axlar. Gawain skulle precis ropa ut sin seger när riddarens kropp vandrade över till huvudet och plockade upp det. Med ett obehagligt sugande ljud satte den gröna riddaren fast sitt huvud ovanpå halsstumpen igen.
”Det var ditt bästa hugg. Om ett år är det min tur att slå dig lika hårt. Ses då.”
Med det sagt vandrade jätten tillbaka in i skogen.

obak

Hero
God45;n309283 said:
Gawain svingade yxan och träffade den gröna riddarens hals med sådan kraft att huvudet slets från jättens axlar. Gawain skulle precis ropa ut sin seger när riddarens kropp vandrade över till huvudet och plockade upp det. Med ett obehagligt sugande ljud satte den gröna riddaren fast sitt huvud ovanpå halsstumpen igen.
”Det var ditt bästa hugg. Om ett år är det min tur att slå dig lika hårt. Ses då.”
Med det sagt vandrade jätten tillbaka in i skogen.
Du vann.