Nekromanti Tävlingslekar?

solvebring

Superhero
Ja, jag behöver förslag på lite tävlingar/lekar där man tävlar individuellt - inte i lag. Det är ju midsommar snart och då kommer det lite folk hit. Jag tänkte då sätta upp en liten tävling med flera olika moment där den som får högst sammanlagda totalsumma vinner.

Hittills har jag:
- Pilkastning
- Kasta boll i hink
- Frågesports-quiz

Kriterierna lyder: Det får inte vara för svårt. Det ska vara något sådant där som alla har en chans på. Det får inte vara för mycket rörelse då jag och sambon bor i radhus och bara har en liten bakgård, dessutom är min svägerska funktionshindrad och har problem med sina ben. Därmed går allt med snabba rörelser och tjo och tjim bort, såsom springa med ägg, hoppa säck osv. Det finns också de som inte dricker och därmed går också gedigna supartävlingar bort.

Nå, annars är jag öppen för förslag. Ju fler förslag jag får desto mer har jag ju att välja mellan. Jag skulle i alla fall vilja få ihop totalt fem moment med de ovannämnda inräknade.

Tack! =)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Gissning av antal kulor, stenar, kottar i en glasburk. Ju närmare det rätta svaret desto fler poäng.

Ram

Skev
Jag vet inte vad det "officiella" namnet kan vara men det där med att hänga en penna i ett snöre runt midjan och försöka få ned den i en flaska är rätt kul.

Sedan kan man spela spotify-roulett; spela en låt, en poäng för rätt låtnamn, ett för artist.

Laowai

Hero
Vet inte hur trötta sällskapet är på det, men kubb är ju en klassiker. Funkar kasta boll borde kasta träbit fungera det med.

Lukas

Mannen i Gult
Man säger en bokstav sen så går man runt i en cirkel och varje person måste säga ett föremål som finns i rummet och som börjar på bokstaven.
man har sekunder på sig och om man inte kommer på något så åker man ut.
den som stannar längst får flest poäng.

solvebring

Superhero
wilper said:
Gissning av antal kulor, stenar, kottar i en glasburk. Ju närmare det rätta svaret desto fler poäng.
Ja, det är ju skitbra. Att gissa vikt eller antal är enkelt och bra. Det gillar vi. =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Varulvsspel/Maffia? Eller det kanske tar för lång tid =)

Konrad Konvalj

Myrmidon
solvebring said:
krank said:
Varulvsspel/Maffia? Eller det kanske tar för lång tid =)
Det tar nog lite fokus från midsommarfriandet, ja. :gremsmile:
Jag blev genast sugen på ett varulvsspel som är förenat med just midsommar. Vore ju jäfligt festligt att samlas runt bordet med nån pilsner och sen köra igång.

+1 på Kranks idé och fördjupar han sig i det, och kommer med tips så får han +1 till.

w176

Förlorad dotter
En rolig gren är att ge alla ett halvt A4 papper och sen mäta den som kan rova den längsta sammanhängande pappersremsan från det (man får en lång domadags spiral).

Kul och pillig lek som handlar om tålamod, bogrannhet och vilka riskter man väljer att ta. (Gör man en jättetunn remsa blir den längre men går lättare av när man river den)

Bunny

Crazy like a fool
w176 said:
En rolig gren är att ge alla ett halvt A4 papper och sen mäta den som kan rova den längsta sammanhängande pappersremsan från det (man får en lång domadags spiral).

Kul och pillig lek som handlar om tålamod, bogrannhet och vilka riskter man väljer att ta. (Gör man en jättetunn remsa blir den längre men går lättare av när man river den)
Jag håller med om att den här leken är helfestlig, men föreslår att den görs med klementiner eller andra citrusfrukt istället. Det gör den snäppet mer intressant i mina ögon. :gremsmile: