Pratat lite med mina spelare och diskuterat kring fördelar och nackdelar med systemet som finns idag. Det är ganska enkelt, snabbt och man kan känna pressen om man strider ofta eftersom man läker långsamt. Nackdelen är att så fort nån form av Livselexir eller Helbrädgagörelse eller Helig Aura kommer in så försvinner dom fördelarna. Och Medicus blir mest en fluff-förmåga. Så jag och spelarna diskuterade lite...
Efter en natts oavbruten vila så får man tillbaka all Tålighet.,
Om en attack går över Smärttröskeln så blir man Svårt Skadad.
Om man får 0 i Tålighet så börjar man förblöda och måste slå dödsslag. Om man överlever så är man sedan även Svårt Skadad.
Svårt Skadad innebär att man inte kan ha mer än halva Tålighet. Får man en till Svår Skada så läggs läketiden ihop.
Att läka en Svår Skada kan endast göras via Medicus och 3 lyckade slag mot detta. '
Man kan även behandla symptomen. Då kan man via ett lycket Medicus höja maximala Tåligheten med 1T6 under samma dag. Nästa dag krävs ett nytt slag.
Den är inte riktigt färdig. Jag är lite sugen på att lägga till istället en Kritisk Skadetabell, men det kan bli ännu bökigare. Men det är kul med fluffet
Vad tycker ni so far?
Efter en natts oavbruten vila så får man tillbaka all Tålighet.,
Om en attack går över Smärttröskeln så blir man Svårt Skadad.
Om man får 0 i Tålighet så börjar man förblöda och måste slå dödsslag. Om man överlever så är man sedan även Svårt Skadad.
Svårt Skadad innebär att man inte kan ha mer än halva Tålighet. Får man en till Svår Skada så läggs läketiden ihop.
Att läka en Svår Skada kan endast göras via Medicus och 3 lyckade slag mot detta. '
Man kan även behandla symptomen. Då kan man via ett lycket Medicus höja maximala Tåligheten med 1T6 under samma dag. Nästa dag krävs ett nytt slag.
Den är inte riktigt färdig. Jag är lite sugen på att lägga till istället en Kritisk Skadetabell, men det kan bli ännu bökigare. Men det är kul med fluffet
Vad tycker ni so far?