Nekromanti Tänkte fråga lite om rollspel

Geon

Veteran
Re: Star Wars

Det verkar rätt coolt, men jag har tänkt på DpD jäklit länge nu.. De blir nog DoD trots allt... Fick ett grymt erbjudande av Baldyr där jag kanske kunde få en version Gratis! Så ere!

Geon

Veteran
Re: Det är bra !!

Nu är det så att mitt erbjudande från Baldyr ska jag nog ta!
Men tack så väldigt mycket för alla fina tips!!!! Jag tackar er för all hjälp
Bye
// geon

Geon

Veteran

Star WArs värkar intressant oxå.... Hmm... DoD, Mutant, Star Wars, Dnd3, Terra Dravconis(illerns) hmm..... Detta var bara några av alla rollspelstips jag har fått.... Många rollspel blir det! Men jag får väl ta mig samman och bestämma mig...
Bye
// DA Dwarf

Ju glömt krilles eminenta Västmark :gremblush:
Faktiskt också bra, även om det inte är någon direkt high fantasy...
Fast på ett sätt är det ganska så svårt för nya SL :gremfrown:

Johan K

Gammal & dryg
Mina favvisar !

Mina klara favoriter är de första DoD-versionerna, förutom Chronopia..
DoD v.6 verkar ju skönt faktskt.

Emil

Hero
Är inte det ett dumt tips?

Är det inte lite dumt att rekommendera DoD om du inte vet hur senaste upplagen är, för det är ju den som det skulle bli frågan om eller hur?

/Emil

Johan K

Gammal & dryg
Kanske det..

Det har du iof rätt i. Men det lilla som jag har sett & läst i bokväg verkar lovligt bra !

Kwarzim

Veteran
Rollformulär!!

Tjenis jag kan fixa några superba rollformulär till DoD6 åt dig(fast du måste skriva ut dem själv), de är mycket bättre än och snygare orginalen!!!

Balderk

Swashbuckler
Re: Mina bästisar !!

Spelledarskärm... vänta med det! jag är inte någon SL så jag borde egentligen inte uttala mig om spelledarens syn på det hela och ska så inte göra... men jag tycker att man förlorar lite av kontakten med spelledaren när han sitter gömd bakom en spelledarskärm, det är inte bra. Sen om man får lite hjälp av den (brukar ju finnas tabeller o grejer på den( kartor i wfrp iaf, kanske i andra spel)) kan du ju iofs ha den liggandes ned eller på sidan... Men jag som spelare gillar inte spelledarskärmar...

/Jonas, tycker att du åtminstonde borde vänta ett tag med det, rollformulär är dock livsvikitg men finns som sagt att ladda ned...

Balderk

Swashbuckler
Erfarenheter...

jag har inga bra erfarenheter av Swrpg, men det beror nog på att spelledaren var rätt kass och att vi var jävligt unga (11-12 år) så det kan nog förklara saken... Har dock varit sugen på att spela det en tid nu, men ingen i min grupp vill spela det (särskilt inte min SL, Johan om du läser detta, ta det som en pik :gremsmile: ) Du gillar det alltså fortfarande... hmm fått intrycket av att det mest är ett spel som unga spelare spelar (med unga menar jag kanske mindre än 15) men där ser man... Jajja, ska försöka övertyga min SL att göra ett litet äventyr... Problemet är bara att det finns så jävla mycket jag har lust att spela och vår grupp är rätt dysfunktionell (i somras var vi för många, nu för få :gremfrown: )... så det lär ju inte bli av på länge (om nånsin).

Jaja, drömma kan man alltid, SW står dock inte högst upp på önskelistan...

/Jonas, det här inlägget blev längre än jag tänkt

Johan K

Gammal & dryg
Oki !

Synd att du har inte har så roliga erfarenheter av SW.
ja, jo det är någ flest ungas pelare som spelar SW 1:a upplagan. Men jag gillade det så mycket så att jag fortsatte... :gremgrin:

Re: Oki !

Jupp
Det är enkelt och fortfarande ganska kul... Inte direkt avancerade regler och gjort för prestationsspel - nästan lite "dungeoncrawling" fast i framtiden fast då...

Feuflux

omjonasson.se
Inga Erfarenheter...(ot)

Jag ska spela <a href="http://www.wizards.com/starwars/product.asp?17650">starwars</a href> för 1:a gången i övermorgon. Får se hur det går. :gremsmile:

Eksem

Champion

Dungeoncrawling har vi nog aldrig ägnat oss åt i Star Wars? Eller jo, en gång smög de in i en rätt stor rymdstation som var insprängd i en asteroid. Det var hyfsat grottkräl.

Nåja, till min åsikt: Det är ju sällan det beror på själva reglerna eller spelvärlden huruvida man spelar grottkräl eller inte? Alltså, vissa miljöer och regler uppmanar ju till det mer än andra, men jag skulle inte vilja påstå att WEGs SW är ett sådant i sig. Matinérollspel, visst, annars hade det ju varit dumt att kalla det Star Wars. Men grottkräl? Nej, det tror jag inte.

/Jonas, skriver halvt upprörda inlägg utan anledning, och ja, jag sparkar in öppna dörrar också

Eksem

Champion
Re: Mina bästisar !!

Det här har det nog talats om förut, för den intresserade, men en variant är ju att ha en låg spelledarskärm. Den till ELRIC! är c:a 2 decimeter hög (jag vet inte säkert, min linjal är försvunnen), men man kan ändå slå dolda slag, gömma papper bakom den och dessutom ha tillgång till alla kluriga tabeller!

Vad jag menar med "grottkräl" är att man lubbar runt i stora komplex och skjuter ner fiender, vilket för oss hände rätt ofta, men å andra sidan så ser jag inte något ont i det, men visst, som alltid är det upp till gruppen hur det hela ska spelas. Men det är klart, man kan ju undvika att skjuta ner sina stormtroopers och fly via lufttrummor och annat istället.... Dessutom är väl introduktionsäventyret ett hyfsat grottkrälningsäventyr?