Ja, det kanske inte är det alldra viktigaste. Men 0 är intuitivt att ha som medel i skalan. Och varför inte utnyttja det?Jag tror inte att det spelar så stor roll...
I och för sig, men det blir för omständligt tror jag. Särskilt i ett dogmaspel!Jo, om du först slår ett slag för den positiva tärningen, sedan ett slag för den negativa (med samma tärning).
En skala som är centrerad runt 0 är mer intuitiv, enligt mig.En skala som är centrerad kring 0 eller en skala som är centrerad kring ett positivt värde?
Ja. Det är en annan egenskap hos 0. Någon utav dessa egenskaper skulle ju vara bra att använda i reglerna.men intuitivt ser man ofta 0 som det lägsta tänkbara värdet.
Ja, sant. Och som Insignia ochså säger. Det är ganska små saker i det hela stora. Ifall jag förstod henne rätt.Oavsett hur skalan ser ut måste man lära sig den på nytt när man börjar spela ett nytt spel.
Oj, det var tidigt!jag började spela rollspel när jag var 8 âr och tror inte jag hade fattat vad 3-6 var lika med... tolvâringar kanske, och femtonâringar absolut.
Hehe, jag började när jag fortfarande gick på dagis. Var jävligt jobbigt när folk var tvungna att läsa högt... Bra med äldre rollspelande syskon, framförallt när det går bra att låna (läs: sno) böcker av dom också!Oj, det var tidigt!
Allt kommer någ att kretsa kring noll.En liten fråga, är färdighetsvärderna också centrerade runt null?
Skämtar du bara eller.. ? annars går det nog att vänja sig vid att noll är medel.Skulle som spelare kännas enormt deprimerande att vara bra i något och ändå vara en nolla!